Nice Meet

287 18 3
                                    

  Eena's cast

Langkah diatur penuh yakin memasuki gerbang pintu Emerald International Private HighScool. Mata-mata yang memandang aku biarkan. Aku menuju ke lorong bertentangan dengan cafe dan gelanggang bola sepak. Melihat papan tanda kukuh di hadapan ku.

5 Voltan

Aku masuk ke dalam dan menuju ke tempat duduk ku. Semua pelajar yang sedang kecoh berbual atau lebih tepat lagi bergosip terdiam. Aku membetulkan mask hitam lalu meletakkan beg dan mengeluarkan buku teks bersama buku nota Geografi, PdP yang pertama.Jam Gucci di tanganku ditilik.

7:05

Kaki dihayun ke bangunan bersebelahan bangunan ku. Kelihatan deretan koridor dipenuhi dengan pelajar namun mereka semua terdiam melihat kelibat aku. Aku diam dan menuju ke kelas

5 Creative

Kelibat manusia yang aku cari akhirnya dijumpai.

"Eena!"Aku hanya diam sambil menunggu dia melangkah ke arah aku.

"Sampai hati kau tinggal aku kelmarin" kata Qalisya or Isya.

Kelmarin? Aku, Isya, dan Rissa ke Pavilion. Untuk apa? Shopping lah. Aku sebenarnya tak minat shopping bagai ni. But nak temankan kanak-kanak Ribena ni, aku ikutlah.

"Siapa suruh lambat?" Aku menyoalnya sambil memerhatikan sekeliling kelasnya.

"Mana ada lambat. Lima minit ja" Isya membantah kegeraman namun aku tidak mengendahkannya. Aku hanya berdiam di situ.Nak tahu? Cerita dia macam ni. Aku dengan kanak-kanak Ribena ni, masuk ke kedai baju berjenama. Minah ni dengan minah sorang lagi, memang tak boleh dipisahkan dengan dunia shopping.

Aku yang tunggu pun hanya tercongok ja. Bukan tak ada duit. Cuma malas. And then, Rissa dapat call darpada Tok ayah, -tok dia but kitorang panggil sama macam dia. Just tok Ayah. Katanya Tok ayah dia tengah tunggu dekat bawah. Terpaksalah dia cancel makan petang dengan kita orang. Dia turun bawah dan tinggalkan aku dengan Isya.

Si Isya ni kalau shopping tak lama. 4 jam ja. Aku diam sambil tunggu dia habis belek baju2 dekat kedai tu. Last-last dia kata nak balik. Dengan wajah yang penuh berseri, aku turun bawah. Tunggu dekat kereta aku. Bila dia sampai, muka dia yang putih jadi marah sebab tahan marah. Aku yang tahu hanya buat derk dan masuk ke dalam kereta lalu pulang ke rumah.

"Dahlah. Jom pergi kelas Rissa." Ajak dia. Aku angguk dan kitorang ke kelas berhadapan dengan kelas Isya tapi kekanan sedikit. Jam Gucci di pergelangan tangan aku lihat sekilas.

7:10

Dia dah sampai kot. Sampailah kitorang di kelas seketul lagi sahabat dunia akhirat kitorang.

5 Akasia

Macam dua situasi tadi, masuk dalam kelas tu, semua yang bising diam. Aku hanya buat muka dingin dan menuju ke arah Isya dan Rissa. Isya ni memang, kalau tak buat orang terkejut memang tak sah.

"Bah!" Rissa berpaling sambil memandangnya tajam. Sambil itu aku nampak yang Rissa nak bawa keluar buku teks dan nota. Aku terus tengok tajuk pada buku teks tu. Sejarah. Subjek pertama diorang kut. Aku mengangguk dan tengok pada dua minah yang bila berjumpa, aku asyik kena palau. Sakit? Dah terbiasa.

"Kau ni Isya! Nasib tak sakit jantung" marah Rissa.

"Ala, sorry lah. Babe, kau tengok tak JK's hair Yang terbaru?" Aku tergeleng. Tahu ja si Isya nak pujuk si Rissa ni. Sebut tentang JK, terus berseri muka Rissa.

"Of course lah. Sumpah lawa."

"Kan. Aku pula suka bila Suga pakai baju warna pink tu. Cute" Aku diam. Haih minah BTS ni. Aku tak minat BTS. Sorry lah. Tapi sekali sekala aku ambil tahu juga perkembangan kpop idol tu.Nak support bfflah katakan. Habis 7 minit diorang bercakap baru si Rissa nak tegur aku.

The Secret -What they're Hiding-Where stories live. Discover now