Bab 41

49 9 0
                                    

Rissa memandang Eena yang sedang membetulkan pergelangan tangan bajunya. " Eena, mana Aisya dengan yang lain hah? Tak nampak pula."

Mereka berempat berada di Pavilion tepat pukul 2:04 sambil menunggu kedatangan Enchanted, RAHA dan yang lain.

"Weyh!!!!" Mereka menoleh dan kelihatan Siew Lee, Aisya dan yang lain berlari ke arah mereka.

"So sorry. Korang dah lama ka tunggu?" Soal Aisya risau. Eena menggeleng perlahan. Tak lama sad19 ,,ngat. Dalam 10 minit macam tu jer.

"Okay. Tapi. Tunggu Ayden dengan cousins dia sampai dulu." Rissa dan yang lain tercengang. " Kau tak kata pula nak jemput diorang."

Harraz tersengih sebelum menjawab. "Actually diorang yang nak join... Lagipun, apa salahnya? Suami korang juga kan?"

Belum sempat Rissa menjawab, kelibat Ayden dengen sepupunya sudah dikesan Isya. Dengan cepat Isya menyiku Rissa sekaligus mendiamkan mulut Rissa yang suka bercakap itu.

"Sorry late." Ayden menyapa Harraz. " Tak lambat sangat. So, boleh kita pergi?" Soal Amri.

"Jom!!!" Seketika kemudian mereka semua terdiam. "nak mula dari mana?" Soal Jazz polos.

"Err... How about... Bowling?" Azri memberi cadangan. " Good idea." Dan disokong Rissa.

Dan mereka semua berpakat ke area bowling. "Okay, siapa yang kalah antara kita semua kena belanja semua orang dekat Kenny Rogers."

Mereka semua memandang ke arah Siew Lee dan tersengih.

"Okay. But, jangan nak meroyan ya siapa yang kalah nanti."

After 40 minutes ago,

"Alah!!! Mana aci!!!" Siew Lee meroyan apabila dia kalah di dalam permainan bowling itu.

"Aci dekat India. So, mana janji kau?" Siew Lee memuncunkan mulutnya dan menghela nafas pasrah.

"Okay! But..." Belum sempat Siew Lee menghabiskan kata-katanya, seorang gadis mendatangi mereka. Iyyan menayangkan wajah yang penuh menyampah. Apa lagilah yang perempuan ni nak!?

"Hye you guys." Tegur Lucy dan dia mengerling ke arah Iyyan. Senyuman sinis ditunjukkan lantas sistem penglihatan nya di tatpkan ke arah Isya yang dengan wajah selamba memandang ke hadapan.

"Hye. Erm... Do we knew each other?" Harraz memandang Lucy dengan pandangan hairan.

"Errr.. nope. But Iyyan does." Tanpa disedari mereka, Lucy sudah mengarahkan beberapa orang upahannya untuk bersembunyi disebalik dinding.

"Kau nak apa Lucy?" Soal Iyyan dengan nada yang geram. Lucy ketawa kecil memandang wajah Iyyan yang geram dengannya.

"Nak.... Kau!" Serentak dengan itu, hampir dua puluh orang lelaki bertubuh sasa keluar dari tempat persembunyian mereka.

Harraz dan yang lain mula merasakan ada sesuatu yang akan berlaku.

"Kau kenapa Lucy!? Aku dah bagitahu kan status aku? Apa yang kau tak faham lagi ni!?" Eena berdecit perlahan. Tak boleh ka cakap elok-elok?

"Sebab you hak I Iyyan! This bitch take you from me! And I won't give up from taking you dari dia!"

"Dah! Take that girl to me!" Lucy mengarahkan seorang anak buahnya untuk menarik Isya ke arahnya.

"Stop." Mereka semua berhenti. Mata mereka semua memandang ke arah Eena.

Rissa, Isya dan Yana menelan air liur payah. Different aura. It's means...

Eena mengangkat wajahnya dengan iris mata kuningnya.

"Why not we play a game?" Lucy mengerutkan dahinya. Game?

The Secret -What they're Hiding-Where stories live. Discover now