Nice Meet (ii)

102 13 0
                                    

Yana's cast

Aku masuk ke dalam kelas dengan perasaan yang gembira. Entah kenapa mood aku pagi ni okay teramat.

Aku keluarkan buku teks Pendidikan Islam dan buku nota.

And this is the most favourite subject bagi akulah.

Aku pandang jam,

7:25

Aku cepat ii beredar ke kawasan Badminton court. Aku dengan seorang lagi teman setingkatan aku kena berjaga dekat sana. Takutlah ada student melilau lagi.

Sedang aku berjaga, aku dikejutkan dengan kehadiran Pengetua.

"Aryana"

Aku mendekatinya, ternampak lelaki yang aku agak dia maybe sebaya aku. Aku hanya tersenyum but, betapa sombongnya dia, dia peralihkan muka ke tempat lain. Nasib ada pengetua ja kau ni.

"Aryana boleh tak tolong pengetua? Ni, hantarkan Edrian ke kelas 5 Seri."

Aku anggukan kepala dan tinggallah kami berdua.

Aku membawa di ke arah kelasku.

5 Seri

Aku masuk, bagi salam and then Aku katakan yang ada student baru.

Teacher Firdaus angguk dan suruh dia perkenalkan diri.

"Assalamualaikum, nama saya Edrian Alexander, call me Edrian."

Aku boleh katakan dia ni tak friendly. Sebab aku tengok stail dia pun serupa apa lagi.

Dia duduk sebelah aku. Yerlah. Amsyar dah pindah sekolah. Dahlah kitorang boleh tahan rapat,dia boleh pindah.

Sedih gila aku waktu tu.

New student sebelah aku ni, boleh tahan handsome lah. Macam Engku Emran dan Fazir. Dua tu athlete sekolah aku dan yang paling aku tak suka is Engku Emran tu. Punya bangang sangat buat gosip murahan yang katakan dia dengan aku couple?

Aku ni memang jenis ustazah sikit. But aku kenalah jugak sound dengan Ustazah Basyirah.

Memang petang tu jugak aku ke dorm boys, Aku ajak dia turun.

Masa tu boleh katakan yang aku nak ajak date. Kepala batak dia lah. Dia turun ja, terus aku bagi penampar sulung. Aku kalau dah main marah, aku naik tangan. Nasib tangan ja. Kalau naik kaki macam si Eena tu? Memang nahas.

Itulah padahnya cari fasal sangat dengan aku.

PdP berlanjutan sehingga waktu PJ, Pendidikan Jasmani.

Aku boleh kata sportylah.

Aku ambil bungkusan baju sukan aku dan bawa ke bilik persalinan.

Di bilik persalinan ada kelas aku, 5 Cempaka, dan 5 Dahlia.

Aku mengeluh. Kalau kelas 5 Dahlia ada, maksudnya,...

"Ahahahahahahahahaha, kau tahukan yang Gucci tengah buat jam versi lain. Sumpah Excited!"

"Hey, I've said right? Everything abaut shopping world is in my head"

The Secret -What they're Hiding-Where stories live. Discover now