Eena memandang Xariel dengan pandangan tajam. Serius lah? Again? "Siapa pula yang cari pasal ni Xar?"
Xariel yang mula merasakan aura berlainan dari Eena lantas memandang tepat ke wajah gadis itu. Dan--- ternyata iris mata Eena bukan lagi berwarna hijau emerald. Namun ianya kekuningan.
Xariel menelan air liur payah. Huish, kalau kerja dengan Hailey jangan main-main. Mahunya kaki gadis setan itu naik ke atas kepalanya nanti.
Jas, Alexa dan Alex juga memandang ke bawah kerana aura Hailey yang agak--- menyeramkan. "Tan Sri Rahim. Dia bagi dokumen palsu dan lesapkan almost 50 million wang syarikat kita."
Hailey mengangguk faham. Orang tua tu--- dahlah umur dah sekarat, tak reti bertaubat ka apa?"Let's go. Don't waste my time."
Xariel dan yang lain mengangguk dan mereka berlalu ke kereta masing-masing. Kereta dipandu ke sebuah rumah agam yang agak jauh dari tempat perjumpaan mereka namun itu tidak menghalang Hailey dan yang lain.
Kelihatan banyak kereta yang terparkir di situ dan keadaan rumah agam itu agak riuh rendah dan meriah. Hailey menjungkitkan keningnya menyoal kenapa kepada Alex.
"Il vecchio ha fatto una festa sfrenata. (Orang tua tu buat parti liar.)" Hailey mengangguk perlahan dan memandang Xariel yang sedang mengisi peluru. "Move!"
Bang!
Bang!
Bang!
Bang!
Xariel dan Alex menembak semua pengawal di situ dengan tepat. Hailey masuk ke dalam rumah agam itu dan memandang orang ramai yang mula ketakutan memandang gadis tersebut.
"Where is that bullshit old man?" Soal Hailey kepada Jas. Jas memandag ke sekeliling dan kelihatan tingkat ke tiga rumah agam itu yang penuh dengan lampu lip-lap. Jas mengarahkan ke arah tingkat tiga itu.
Hailey dan yang lain bergegas ke tingkat tiga. Dengan tiba-tiba, Hailey mengesan ada seorang lelaki berbaju biru yang sedang menyasarkan senapang laras ke arah mereka. Lantas dia nenyelaraskan pistol lalu menembak tepat ke arah lelaki tersebut.
Pintu tingkat atas itu dibuka dan dengan santai Hailey memasuki ruangan tersebut. Orang ramai yang mash menari itu tidak mengendahkan gerangan Hailey. Hailey menyelaraskan pistol nya ke atas rumah agam itu dan menembaknya.
Bang!
Bunyi tembakan itu mengejutkan mereka yang berada di dalam rumah agam itu. Orang ramai yang berada di situ memandang ke arah mereka semua dengan pandangan ketakutan.
"Where is Rahim Danial?" Semua orang memandang ke satu sudut bar dan kelihatan lelaki itu seperti ingin melarikan dirinya. Dengan cepat Hailey menembak ke arah hadapan lelaki berusia 58 tahun itu.
"Where do you think you are going old man?" Tan Sri Rahim memandang Eena. "Apa yag korang nak daripada aku!?"
Hailey berdecit perlahan. "Kau dah rampas hak aku, old man." Tan Sri Rahim mengerutkan dahinya. Rampas? Hak? Apa ni? Seketika kemudian,Tan Sri Rahim mengukir senyumn sinis.
"Jadinya, kaulah Hailey Alexander tu? Dasar budak mentah! Macam manalah Faydor boleh bagi korang kepercayaan if aku dengan senangnya dapat ambil berjuta-juta wang syarikat korang?" Xariel, Jas, Alex dan Alexa mengetap bibir. Tahulah salah diorang. Hailey menjilat bibir bawahnya sekilas.
"Are you teasing me old man?" Xariel memandang Hailey pelik. Selalunya Hailey ni tak macam ni. Banyak mulut. Selalu shoot jer terus.
YOU ARE READING
The Secret -What they're Hiding-
RomansaAdleena Hailey Tengku Qarissa Zendra Aryana Fiona Qalisya Medison Childhood friends since 3 years. Seorang beku, seorang lagi kuat jeling, yang lagi sorang kuat meneking bersama seorang lagi yang ceria. Semakin berseri hidup mereka bersama, namun d...