Gugur?

59 9 0
                                    

Isya's Cast

Aku memandanzg Eena yang sedari tadi memandang aku dari naik flight sehinggalah sekarang.

"Do you have something to share with me, Isya?" Soal Eena seakan-akan berbisik.

Aku kelu. Yana dan Isya sudah ke tandas memandang kan mereka berdua red flag.

Eena menunggu hadapanku. Jujur aku katakan, Eena dengan aku agak rapat berbanding Yana dan Rissa.

Eena tahu untuk membaca air muka aku. Mahupun Yana dan Rissa. Jadi....

"Tak dak apa lah. Eh, jomlah. Yana dengan Rissa dah keluar toilet tu."

Aku memutuskan untuk merahsiakan nya.

Eena memandang ku pelik. Aku lantas bergegas ke arah Yana dan Rissa.

"Okay, kita akan tinggal dekat mansion aku yang aku baru beli tiga tahun lepas. Okay?" Soal Yana.

Kami angguk kan sahaja.

"Okay, Jom. Lagipun aku dah suruh Uncle Jimmy pick up Kita. Lagi setengah jam kot dia sampai."

Ayden's Cast

BUK!
BUK!
BUK!
BUK!

Aku bersama sepupu ku jatuh mendapat 'hadiah' daripada abang Rissa, Airil Zackry.

"Abang!" Akak Nayla memegang lengan Abang Airil.

"Ril, sudah. Jangan ikutkan perasaan tu." Mummy Rissa mula masuk campur.

"Ril tak boleh My. Ril pun tak pernah angkat tangan dekat Rissa My."

Abang Airil menjauhi kami berempat.

"Apa nak jadi kamu ni? Ayden!? Iyyan!? Rian!? And Ed!? Lain kali siasat dulu. Bukan main tuduh macam tu ja!"

Kami mendiamkan diri mendengar jerkahan Atuk Ayah.

"Now, where are my lil sisters!?"

Kami masih mendiamkan diri.

"Saya minta maaf. Ni semua salah anak-anak saya. Maaf papa. Ria tak pandai jaga anak-anak Ria sampai jadi macam ni. Diorang mangsa keadaan Papa." Mak Ngah cuba membela kami berempat.

"I just don't want your excuses. I want my daughter back!!" Daddy Rissa, Tengku Ahmad Hendry memandang tajam wajah Rian.

"Mad, sabar Mad." Zachery Parker, abah Isya menenangkan Daddy.

"Nak sabar apanya Zac!? Anak kita tu tak tahu ke mana!" Nazril juga memandang Ed tajam.

Mami Eena masih lagi dim bersama Papa Eena. Aku tak berani nak angkat kepala.

"Sudahlah. Nanti si Eena tu akan call juga kita nanti" Tok Wan memberi harapan kepada kami.

"Betul ka Ayah?" Soal Ariffin Papa Eena.

"Ayah kenal cucu sulung perempuan ayah tu. Dia akan call kita. Tunggu jer."

Akhirnya semua menghela nafas lega.

The Secret -What they're Hiding-Where stories live. Discover now