Ayden meraup wajahnya kasar. Matanya masih memandang ke arah Eena yang sedang berbual bersama Rissa, Isya, dan Yana sebelum di alihkan semula ke arah sepupunya dan juga Xariel.
"She is sick and not normal."
Jadi, inilah maksud Rian yang sebenarnya? Eena sakit? Badan ditegakkan semula. "And--- what happen to her legs?" Masih terbayang lagi di matanya, kaki panjang milik Eena yang berwarna merah dan memang tiada kulit langsung. bila disentuh, akan rasa kasar sahaja.
Xariel menjilat sekilas bibir bawahnya. Sememangnya, itu adalah kesalahannya. Ya, dia sengaja meninggalkan Eena saat sedang keluar bersiar-siar kerana bagi dia, jika Eena ada di dalam Alexander Group, makanya mereka bagaikan memberikan peluang kepada musuh. Yerlah, trngok ajalah umur Eena ketika itu. She is just 14 years old man! Namun, akibatnya, Eena diculik lagi.
"Eena kena culik lagi. Second time. And-- that time kitorang perlukan dalam dua hari juga utuk jejak diorang sebab diorang tak ada dalam area kitorang." Ayden mengangguk perlahan mendengar cerita Xariel dan sesekali matanya memandag wajah Eena yang hanya menunjukkan reaksi kosong.
Macam manalah dia nak percaya yang Eena pernah lalui saat-saat yang sukar dalam hidup jika gadis itu selalu menayangkan reaksi kosong sahaja? Eena has many secret and he must know it.
"And-- that time jugalah Eena buat cadangan nak larikan diri. But they find her and lock her up again. But--- the most worst is--- diorang simbah minyak panas dekat kaki Eena." Ayden membulatkan matanya. Kejap. Minyak panas???
What the----
"Husband--" Ayden menoleh dan kelihatan Eena yang sedang tersenyum manis ke arahnya. She suffered a lot but still smile until now. What a strong girl---
"Aku dah terangkan hampir semuanya dekat husband kau. The others--- kau yang explain." kata Xariel sambil memandang gadis tersebut. Di rasa bersalah teruk.
"Okay--- thanks brother." Xariel mengangguk perlahan. Ayden berdehem sebentar lantas menarik perlahan tangan Eena ke arah bilik mereka i mansion itu.
Sesampai di sana, Ayden memeluk Eena erat. sangat erat sampaikan Eena pula yang sesak nafas. "Ay---"
"Call me husband. I like that." Eena tersenyum dan mengelus perlahan rambut suaminya. Hurm! Wangi. Ayden melepaskan pelukan itu. "Jump."
Eena melompat kecil dan melingkarkan kaki panjangnya ke pinggang Ayden. Ayden menahan Eena di dinding lalu dahi mereka dicantumkan. "Tell me more about you."
Eena tersengih lalu dia menjauhkan dahi dari suaminya. "No. Tell me what Fia has told to you about me." Ayden mengerutkan dahi. sesaat kemudian dia tersedar sesuatu.
"Kalau you nak tahu, Eena dulu pun bukannya alim sangat macam sekarang. She more like us Ayden. Clubbing, drinking, seducer, lumba haram, tinju haram and most worst is--- dia pernah fuck dengan lelaki mana entah I pun tak tahu."
Ayden memandang Eena selepas menceritakan apa yang dikatakan Fia malam semalam. Eena ,mengangguk perlahan. Okay_--- ada maklumat yang betul-- ada maklumat yang salah ni.
"Okay, I won't deny part clubbing, lumba haram, tinju haramtu. But-- the others part-- I'm truly not done it yet." Ayyden mengangguk perlahan namun tiba-tiba dia teringat sesuatu.
"Are you killing people sweetie?" Eena tersengih. Ada sua sebab ia sengih. Pertama sebab Ayden panggil dia sweetie and second is sebab soalan Ayden. "Yes--- and I had to."
Ayden mengeluh perlahan. Ya, dia tahu yang Alexander Group mempunyai terlalu ramai musuh. macam dia tak nampak parut torehan dan tembakan pada badan isterinya ini. Banyak dan ada yang baru. "Are you--- mad?"
Ayden memandang Eena dan ketawa perlahan. betullah kata Xariel. Eena hanya akn tunjukkan sisi comelnya hanya kepada orang yang tertentu. Rasa bertuah pula.
"And--- I heard about--- 'she'." Ayden perlahan mengutarakan soalannnya. Eena memandang Ayden dengan senyuman kecil. "Calling for me husband?"
Ayden memandang ke arah Eena apabila suara isterinya berubah sedikit. Iris mata Eena yag kehijauan bertukar kekuningan. Ayden teringat akan kata-kata Xariel.
"Kalau mata dia hijau, itu Eena. If yellow, call her Hailey."
Ayden berdehem sebentar. Hailey ketaa kecil apabila melihat gelaat Ayden yang agak grun kepadanya. Leher jejaka tersebut dijilat sebentar. Ayden tercengang. Haih, please jangan start. Memang kontra sungguh perangai isteri nya dengan sisi isterinya yang satu ini. Bad seducer!
"I won't hurt you husband. You're our streghten, soul, and our Imam." Ayden hanya memandang Eena yang sedang menutup mata lalu mata itu dibuka. Iris kehijauan Eena sudah kembali.
"Like her?" soal Eena perlahan. Takut suami dia keliru dengan keadaan dia sekarang. Ayden menggeleng kepalanya.
"Both of you. now--- please finish what she had done before. I'm horny."Eena membulatkan matanya apabila Ayden menindihnya di atas katil.
.
.
.
"Kau ni Hailey--- kalau tak nakal memang tak sah. Jangan anak-anak aku ikut perangai kau sudah."
.
.
.
Ariel Hunt melangkah keluar dari kedai buku itu selepas mendapat apa yang diperlukannya. Buku himpunan solat-solat sunat itu dipandag sambil tersenyum. Tanpa disedarinya,
"Aduh."
Ariel kalut apabila dirinya terlanggar seorang gadis bertudung peach itu. Dirinya membantu gadis itu mengutip pebagai barangan yang berteraburan di atas jalan itu. "I'm sorry--"
Gadis itu hanya menunduk dan mengangguk. Kelihatan seorang lelaki mendekati mereka dengan tergesa-gesa. "Martha? Are you okay??"
Ethan membantu Martha membawa barangan yang selebihnya. Ariel memandang ke arah dua kelibat itu. Tangannya yang memegang tiga plastik beg yang berisi dengan buah-buahan.
"Eh? Ariel?" Ariel memandang ke arah Ethan. "Ethan?"
"Ya! This is me bro. Are you stay here? soal Ethan. "Yes, and-- your wife?" Ariel memandang ke arah Martha yang masih berdiri di belakang Ethan Etha ketawa kecil.
"My lil sis. Martha. and Martha, this is Ariel." Gadis bernama Martha itu hanya mengangguk dan emandang ke arah lain. "By the way, we need to go. See ye. And-- give me your card. I don't have your number."
Ariel mengangguk dan kad berwarna hitam diserahkan kepada Ethan. "Okay. bye---"
Ariel hanya memerhati kelibat dua manusia itu menjauh darinya.
.
.
.
"Bella (Cantik)."
.
.
.
YOU ARE READING
The Secret -What they're Hiding-
RomanceAdleena Hailey Tengku Qarissa Zendra Aryana Fiona Qalisya Medison Childhood friends since 3 years. Seorang beku, seorang lagi kuat jeling, yang lagi sorang kuat meneking bersama seorang lagi yang ceria. Semakin berseri hidup mereka bersama, namun d...