Eena's Cast
Aku memandang taman yang berdekatan hospital.Memang benar tekaanku. Isya mengandung. Tapi, apa reaksi dia bila aku kata dia dah gugur?
But.... Kenapa dia nak sangat makan nenas muda eh?
Pelik...
"Bonjour. ( Hello )"
Tiba-tiba aku disapa seseorang.
" Hailey peut? ( Hailey kan? )"
Aku memandang dia pelik.
Kejap... Macam kenal ja dia ni.
"George?"
"Yea. C'est moi. qu'est-ce que tu fais près d'ici. ( Yea, ni aku. Kau buat apa dekat sini? )"
Aku hanya senyum nipis. Tak sangka dapat jumpa dengan kawan lama aku ni.
"En vacances ( Bercuti. )"
"Ouh. Une? ( Ouh. Seorang? )"
"Pas avec des amis. ( Tak. Dengan kawan-kawan. )"
George ingin berkata lagi namun Ip ku berdering dan aku mengangkatnya.
"What? Asal dia mengamuk!?"
"....."
"Kan aku dah kata jangan bagitahu dia lagi. Kenapa susah sangat kau nak dengar ni Rissa!"
".....''
"Ya Allah. Erm. Kejap lagi aku sampai."
Aku memandang George yang agak keliru disebabkan dia tidak memahami bahasa melayu.
"George, je vais commencer. Au revoir. ( George, Aku pergi dulu eh. Bye. )"
Aku segera menuju ke wad Isya.
"TAK MUNGKIN! KAU TIPU RISSA!!"
Dari jauh sudah kedengaran suara Isya. Aku mengeluh dan memasuki wadnya.
"Isya! Stop!"
Isya menggeleng dan melemparkan barangan yang berdekatan dengannya.
"Stop Isya!"
Aku mendekati Isya dan memeluknya. Tak lama, dia berhenti melemparkan barangan.
"Anak.... Anak aku Eena..."
"Yer aku tahu. Sabar."
Akhirnya Isya ketiduran. Aku memandang Rissa dan Yana. Memandangkan kami meletakkan Isya di wad VVIP, jadi tak ada masalah.
"Kenapa korang bagitahu dia?" Soalku lemah.
"Isya yang serang aku tanya fasal perut dia. Dia memang dah tahu tentang kandungan dia." Rissa menjawab.
"And, she plan untuk gugurkan kandungan tu bila dengar pasal game jantan tu. Ish! Geram gila aku. Dahlah gamekan kita, and then 'sentuh' lak. Aku..."
YOU ARE READING
The Secret -What they're Hiding-
RomanceAdleena Hailey Tengku Qarissa Zendra Aryana Fiona Qalisya Medison Childhood friends since 3 years. Seorang beku, seorang lagi kuat jeling, yang lagi sorang kuat meneking bersama seorang lagi yang ceria. Semakin berseri hidup mereka bersama, namun d...