Sport Club

72 15 3
                                    


Author teruskan kepada Sport Club. Untuk waktu perkhemahan tu, sedikit trouble nak cari idea. Maaf ya. Hope korang enjoy.

_________________________________________________

Rissa's Cast

Pagi Rabu. Another dah at school. Huargh!

Hari ni Hari Rabu, dan ada Perjumpaan antara Sport Club.

Aku pakai baju jersi warna kuning dipadankan dengan seluar tracksuit hitam adidas dengan line kuning.

Aku masuk ke dalam basketball Court.

Kelihatan ada pemain ii baru. Aku letakkan beg sukan dan menuju ke arah Amri.

"Amri, hari ni ada apa?"

Amri pandang aku sebelum jawab.

"Pemilihan jawatan."

Aku angguk. Aku pandang depan, kelihatan Cg Harris masuk ke dalam basket ball court.

"Assalamualaikum dan selamat petang semua. Okay, macam yang kamu tahu, hari ini ada pemilihan jawatan."

"Bagi Pengerusi, cg akan bacakan beberapa nama yang mungkin untuk pengerusi basketball ini. Lepas cg baca, cg nak semua yang cg panggil nama, ke hadapan. Dengar ya"

"Amri Askandar. Azmil Mustafa Ali Asghar dan Adrian Edward"

Mereka berempat ke hadapan.

"Disini, cg nak kamu semua undi, siapa yang bakal menjadi Pengerusi Basketball Club. Mohon pilih yang betul ii"

Kami semua mengangguk. Perempuan dalam kelab basketball ni bukannya gedik ii. Semuanya yang matang. Tapi untuk form 1. Aku faham. Masih belum biasa tengok lelaki kacak.

"Amri Askandar"

Aku tak angkat. Sebab aku tahu. Amri, walaupun dia Johan dalam pertandingan Basketball tournament yang dianjurkan Kingdom Que International Private School. Tapi Aku tak berapa nak sure sangat tentang kebolehan dia.

Hampir 50 orang angkat tangan untuk pihak Amri.

"Azmil Mustafa"

Aku pun tak angkat tangan. Azmil ni jenis main kasar. Takkan nak jadikan Pengerusi? Memang taklah.

Hampir 20 orang jugalah yang angkat. Sebab semua tahu tentang kekasaran Azmil.

"Ali Asghar"

Yang Ali aku ragu ii. Dia cekap main, bercakap lemah lembut, but satu ja problem dia.

Dia suka ponteng latihan. Nak jadikan Pengerusi? Aku geleng.

Hampir 31 orang angkat tangan.

"Adrian Edward."

Adrian? Even dia bercakap kasar. Dia cekap main, jenis tak kasar, tak ponteng latihan. Dan aku dengar dia johan dalam basketball tournament di Paris. Dan...

The Secret -What they're Hiding-Where stories live. Discover now