L's C Part 3

87 15 0
                                    

Isya's Cast

Pagi ii lagi kena bangun. Ya Allah. Aku rasa kalau dekat rumah, sekarng masa aku tidur apa.

Jam Swatch milikku aku tilik.

7:21

Pukul 7:45 nak kena ada dah dekat depan dewan. Mengantuk gila!

"Huargh!"

"Qalisya Madison. Tolong mandi sekarang." Arah Yana.

Aku sengih sebelum capai kain tuala dan masuk bilik mandi.

Keluar dari bilik mandi, aku pakai baju. Baju sweatshirt warna Biru pastel aku sarungkan dan dipadankan dengan seluar trackpant warna hitam.

Tudung sarung warna hitam aku sarungkan. Tak lupa juga topi warna biru terang diambil.

Aku keluar dari bilik dan terlihat Eena, Yana and Rissa bercekak tunggu aku.

"Lambat"

Aku tersengih. Rissa sarungkan Sleveshirt Maroon dengan seluar track pant warna hitam juga. Tudung pun hitam. Topi warna merah dipegangnya.

Yana pula, t-shirt kosong Peach dengan seluar trackpant hitam. Topi pink cair dikenakan.

Eena? Hoodie hitan dngan corakl kartun kucing dan seluar track pant hitam. Topi hitam juga tersarung di kepalanya.

"Dah, jom"

Kami melangkah mengikuti Eena.

Kelihatan pelajar ii sudah memenuhi kawasan hadapan dewan itu. Kami bersebelahan dengan new student empat orang itu.

"Assalamualaikum dan selamat pagi semua. Macam mana tidur semalam? Okay?"

Aku mengangguk semangat. Tilam dia lembut dan selimut tebal dengan keadaan dalam bilik yang tenang. Memang seronoklah tidur semalam.

"Haha, okay, sekarang Coach nak seorang orang lelaki dan perempuan ke hadapan sekejap."

Aku dengan tiga sahabat berpandangan. Siapa nak naik?

Seorang lelaki naik ke atas dewan. New student Tu.

Kedengaran suara memanggil nama Eena.

"Saya dengar ramai yang sebut nama Adleena. Mana dia?"

Eena bangun dan bergerak ke arah dewan. Aku tersenyum. Eena memang berani.

And, lagi terkejut bila aku tengok baju new student tu pakai.

Baju hoodie hitan with corak kucing! And corak kucing Eena buat garang, yang corak kucing lelaki tu buat gaya macam gatal. And I guess... Tu baju hoodie couple!

"I guess, we have a couple here"

Aku nampak Eena yang sedang membetulkan topi berpasangan dengan lelaki tu sebelum tengok baju hoodie lelaki tu.

Muka diorang lawak dowh.
Terkejut punya pasal.

Aku tengok si Eena cuba cool dan tengok depan. Aku buat tanda love dengan jari pada dia.

The Secret -What they're Hiding-Where stories live. Discover now