Rimas

40 7 0
                                    


Fia's Cast

"Mia? Kau dah buat apa yang patut?" Aku menyoal.

Mia mengangguk. Laptop dibuka dan dibuka fail yang sudah disettlekannya.

"Adleena Hailey binti Tan Sri Ariffin. Mix Belanda and Malaysia. Studying in Emerald International Private or EIP. Dia tu dingin, wormbook, and, the most important is, dia tercalon dalam pencalonan CEO for Affin Holding...."

"Ceh, CEO. Ofc lah anak dia kena mewarisi company bapak dia." Ejek Syaika.

Aku dan Kristal mengangguk bersetuju.

"Another?"

"Tengku Qarissa Zendra bt Tengku Ahmad Hendry."

"Ouh, anak Tengku rupanya."

"Also studying in EIP. Dia kuat melenting, menjeling, and she is Eena's bff."

"Mana kau dapat info tu ha?"

Mia memandang Syaikh dengan pandangan berlagak.

"Well, I search about them, and berlambak yang keluar. But, for Eena, she is weird."

Aku yang sedang memandang Ipnya, kembali memandang Mia.

"Weird? How??"

"Erm.. Well, kalau yang lain, aku boleh lah nak dapatkan gambar diorang with info diorang. But, Eena? I doesn't get any of her photo. And, Aku dapat info dia ja, disebabkan Rissa ada tag dia dalam FB and IG. So, I boleh lah nak search about her."

Aku, Syaika dan Kristal juga mengangguk faham.

"Maybe her face terrible?"

Aku membuat andaian.

"Yea, and, tadi pun dia tak pernah lepaskan mask hitam dia."

"Yes. And, teruskan babe."

Mia mengangguk dan memandang laptopnya.

"Aryana Fiona binti Tan Sri Mad Nazril. The happiest girl in their group. Studying in MRSM Alice. But, dipindahkan ke EIP."

"Wow, Anak Tan Sri and Tengku. Hebat diorang."

"And, the last one is Qalisya Medison Binti Zachery Parker. Her father pengurus ladang terbesar at German, Paris and Italy. Studying in EIP. Well, that's all." Mia menutup laptopnya.

Aku, Syaika and Kristal termanggu sebentar.

"So? What's the plans?" Soal Mia kepada aku selaku ketua mereka.

Aku memandang mereka dengan senyuman killer. Yeah, got the idea!!!

Rissa's Cast

Aku masih lagi terasa dengan Rian. And he? Tegur aku pun tak.

Eena, Yana and Isya menghampiri aku.

"Babe, kau okay ker?"soal Yana

"Yup. Erm.. weyh, jomlah sembang-sembang sikit. I'm bored lah"

The Secret -What they're Hiding-Where stories live. Discover now