Rissa Cast.
Aku memandang kertas A4 di atas meja COO company Alexander Group.
Serta merta ingatanku melayang kepada perbualanku bersmaa Eena malam tadi.
Flashback.
"Eena." Panggil ku kepada dia.
Dia memusingkan kepala dan menatapku dengan kening kanan yang terangkat.
Aku menjauhkan sesikit diri daripada dia.... Entah kenapa, tapi aku rasa... Kurang selesa.
Eena hanya tersenyum nipis.
"Why Rissa?" Soal Rena dengan suara serak basahnya.
Terciduk akuu.
Aku beedehem dan membetulkan kolar bajuku.
"Kau... Tak rasa jijik?"
Eena memandangku hairan.
"Jijik?"
"Yup. Dengan tattoo tu."
Eena tersenyum dan bertukar kepada kekehan kecil. Mungkin dia dah agak kenapa aku sekarang makin... Renggang dengan dia.
"Well, at the first... Yes. And more than that, aku depress. Yerlah, siapa ja nakkan tattoo dekat badan fia. Lebih-lebih lagi when we are muslim."
Aku mendengar sambil memandang dia. Dia menatap langit yang sudah gelap diterangi cahaya daripada bulan.
"Three months aku depress. And, waktu tu jugak aku ada buat cubaan membunuh diri."
Aku tersentak. What?
"Yup Rissa. I'm trying to kill myself. Kau rasa siapa ja yang nak terima aku if diorang nampak tattoo dekat badan aku ni?"
Aku terdiam.
"But, Fay tenangkan aku. First I don't really trusted him. Yerlah, siapa yang tak terkejut? The devil is trying to be an angle. Tapi, it's work. Aku semakin pulih from depress aku. And, aku cuba setiap hari untuk jadi perempuan yang kuat."
"Macam mana? Macam mana kau boleh.."
"Aku dah bulatkan tekad to be strong. Tekad means kemahuan yang kuat, tanpa keraguan, membulatkan hati and kehendak yang tak berubah. That's why aku belajar. Everyday, I'm trying to do my best."
"Otherwise.. tattoo ni terselindung. And.. aku tak rasa janggal sangat."
Aku mengangguk faham. Keluhan dilepaskan.
End Flashback.
"Kalau kau tenung kertas tu, memang sampai ke bulan depanlah kerja kita takkan siap."
Aku menoleh ke belakang. Eena...
Dia melangkah ke arahku santai sambil mengenakan suit lengkap.
Aku hanya diam. Janggal.
"Erm... Eena" panggilku.
Eena yang ingin berlalu terhenti dan memandangku.
"Kenapa?"
"Boleh..... Kau tolong ajar aku? Cara nak uruskan tender ni?"
Eena hanya tersenyum dan mengangguk.
Yana Cast.
YOU ARE READING
The Secret -What they're Hiding-
RomanceAdleena Hailey Tengku Qarissa Zendra Aryana Fiona Qalisya Medison Childhood friends since 3 years. Seorang beku, seorang lagi kuat jeling, yang lagi sorang kuat meneking bersama seorang lagi yang ceria. Semakin berseri hidup mereka bersama, namun d...