Ecologia - mesajul secret al filmelor Disney
Nu toate mesajele ascunse în desene animate sunt negative. Conform unui articol publicat în "The Sunday Times", filme produse de Walt Disney precum "Bambi", "Cartea Junglei" sau "Pocahontas" sunt adevărate lecţii de ecologie. În multe din filmele Disney, personajele principale trăiesc într-o strânsă legătură cu natura.
De exemplu, în "Albă ca Zăpada" (1937), eroina se refugiază în pădure, unde "spectatorii pot observa cum natura este opusul lumii oamenilor, care le este arătată ca fiind dezechilibrată". Albă ca Zăpada reprezintă şi un model de urmat, arătând că oamenii pot proteja natura. O altă temă delicată abordată de o producţie Disney este "exploatarea excesivă a resurselor naturale" ("Cartea Junglei", 1967).
Cu toate acestea, nici cei de la Disney nu au fost "curaţi" până la capăt şi au cedat tentaţiei de a "decora" doar două cadre ale filmului "The Rescuers" (1977) cu nudul unei femei. Disney a reacţionat prompt la sesizările făcute de public şi a anunţat că va înlocui toate casetele video care conţin acele cadre. Doar câteva din cele 3.4 milioane de copii ale filmului vândute în Statele Unite au fost însă schimbate, posesorii lor preferând să păstreze versiunea "obraznică" a filmului.
CITEȘTI
desene animate (facts )2√
Randomce nu știai despre desene animate, dar ai vrut să știi 08 septembrie 2014-12 august 2015 |Colecția"Totul despre desene"3| Ⓒ 2015 Dark_werewolf13. All rights reserved.