Ciudățeni
1. Numele de familie al lui Candy e Chiu, care e mai mult o glumă, pentru că Chiu se pronunța Chew, deci poate însemna Candy Chew.
2. Numele Mabel în latină înseamnă amabilis, care se traduce iubitoare.
3. Unul dintre personajele prezente în episodul Soos și Fata Adevărată este inspirat după Nicolas Isler, care a vizitat birourile de producție Ciudățeni prin intermediul fundației Make a Wish? Acesta a avut ocazia de a a-l întâlni pe Alex Hirsch și de a primi un personaj el însusi în serial.
4. Dipper înseamnă în engleză Polonic.
5. Ciudățeni a fost nominalizat pentru Teen Choice Awards 2013.
6. Nu uitați! Realitatea este o iluzie, universul este o hologramă, cumpărați aur. La revedere! -Bill Cipher
7. Pe bunica lui Soos o cheamă Abuelita.
8. Gideon a apărut încă din episodul 2 în serial. În episodul Legenda Monstrului din adâncuri el nu a apărut cu întregul corp, dar îl vedem într-o poză din ziarul Ciudățeni.
9. Știați că Dipper și Mabel sunt inspirați după creatorul serialului Alex Hirsch și sora sa geamănă Ariel Hirsch? Povestea este inspirată după verile celor doi petrecute la coliba unchiului lor, doar că mai palpitante.
10. În My Little Pony: Friendship its magic, Mabel apare în variantă ponei.
11. Teoria despre Wendy nu este foarte bine gândită, dar este interesantă. Ați observat că Wendy are mereu cizmele murdare de noroi? Ea mereu dispare fără urmă ceea ce poate da de gol secretul ei... Wendy este o sirenă! Cum explicați disparițiile fără urmă și cizmele mereu murdare? Exact! Ea merge la lacul din Ciudățeni unde poate vorbește cu Monstru din lac (Gobblewonker).
12. După cum vedem, Soos găsește multe camere secrete în Coliba Misterelor. Camera cu covorul schimbător de suflete, camera cu figurile de ceară. Cum? Păi este posibil să știe unele secrete din Ciudățeni, punându-le în aplicare.
Nu cred că este prost, chiar Bill Chiper a zis că este deștept în episodul cu amintirile lui Stan.
Nu prea vrea ca Dipper și Mabel să afle de secretele din Ciudățeni. Mai știți când Mabel și Dipper se întrebau ce putea face Stan cu cărțile? Păi fix atunci a venit Soos și i-a stropit cu pistolul cu apă. Deci Soos nu vrea să se afle secretele din Ciudățeni.
Alte secrete nu prea mai sunt, dar un lucru e sigur: Soos va fi un personaj foarte important în continuare, fiind pe roata lui Bill Chiper.
13. Pe 22 iunie se vor publica în America două cărți, prima inspirată din episodul cu Varaween și cel cu fantome și al doilea din Dublu Dipper și Mână ce o controlează pe Mabel.
14. Ciudățeni trebuia să se difuzeze prima oară în 2010. Serialul arăta foarte diferit față de cum este acum.
15. În episodul pilot nedifuzat apare la final un OZN care îl urmărește pe Dipper.
16. Alex Hirsch înregistrează vocea lui Stan!
17. Primul animal de companie a lui Dipper și Mabel a fost o pisică.
18. Numărul 618 apare de multiple ori în serial. 618 reprezintă data de naștere a creatorului Alex Hirsch (Luna 6, ziua 18 adică 18 iunie).
19. Trupa BABBA este o parodie a trupei pop suedeze ABBA. Hitul celor de la BABBA, Fata disco (Disco Girl) este defapt parodia cântecului Dancing Queen, interpretat de ABBA.
20. Rumble are tatuat pe spate caracterul chinez å±, care înseamnă "a se băși" sau fund în română.
21. Adolescenții din anii '90 sunt responsabili pentru crearea a 3 creaturi pe care le-au întâlnit Dipper și Mabel până acum: Ma, Pa (fantomele) și Șarlatanul Varoween. Pe cei trei îi cheamă: Jeffy Fresh, Byrone și Rosie.
22. Dacă Kristen Schaal nu îi juca vocea lui Mabel în serial, Alex Hirsch ar fi renunțat la proiect.
23. Ploverul pe care îl purta Mabel în short-ul Ghidul lui Mabel despre Culoare este o aluzie la albumul The Dark Side of the Moon (Partea întunecată a Lunii) a trupei Pink Floyd.
24. În Ciudateni există o firmă de îmbrăcăminte care are un logo cu un iepuraș.
25. Alex Hirsch: Personajul meu preferat de la Disney este Bill Cifru!
26. Soos este bazat pe Jesuss Chambrot, prietenul lui Alex Hirsch pe timpul când era student la Cal Arts University.
De asemenea, nimeni nu știa câți ani avea Jesuss, iar lui Alex îi era rușine să-l întrebe.
27. Chutzpar, primul minotaur care l-a întâlnit pe Dipper, poartă un kippah pe cap. Acesta este purtat de bărbații arabi în timp ce aceștia se roagă. Kippah insamna în arabă frică de Rege (Dumnezeu).
28. În episodul Răpirea Porcului, în timpul fanteziei lui Stan, tatuajul acestuia de pe spate a fost înlocuit cu criptograma OLHV, care, odată descifrată, înseamnă LIES, adică MINTE în română.
29. Paper Jam Dipper este considerat un antagonist al serialului.
CITEȘTI
desene animate (facts )2√
Randomce nu știai despre desene animate, dar ai vrut să știi 08 septembrie 2014-12 august 2015 |Colecția"Totul despre desene"3| Ⓒ 2015 Dark_werewolf13. All rights reserved.