🌼Please Notice Me

592 21 0
                                    

Characters


~♥~ Affandi Mahfudz
~♥~ Nisa' Luthfiyyah
~♥~ Aqasya
~♥~ Hadi
~♥~ Liza
~♥~ Farid
~♥~ Eri
~♥~ Asad
~♥~ Qila

♡♡♡♡♡

Pintu gelanggang dibuka kasar. Dua belas pasang mata tertancap padanya. Perlahan-lahan dia melangkah ke arah mereka dengan nafas yang tercungap-cungap sambil mencekak pinggang.

"Selalu je lambat kau ni."

Adi tersengih. Beg yang bersilang diletak ke atas kerusi. Badan dihempas ke lantai gelanggang berhadapan tiga orang gadis yqng sedang duduk di bangku.

"Woi, Adi. Kau pergi mana? Aku tak suka tau tunggu lama-lama ni. Nasib tak tinggal." Marah Liza.

Adi bangun dari berbaring lalu bersila memandang mereka.

"Aku pergi jumpa Madam Chacha lah tadi. Ala, kalau tunggu lama pun apa masalahnya? Korang kan bercinta. Sambil tunggu, korang dating ah. Sepasang kat sana. Sepasang kat sini. Sepasang kat luar." Balasnya selamba.

Liza mengetap gigi. Selalu saja lelaki ini main-main kalau menjawab.

"Berlagaklah kau!" Marah Eri pula. Yang lelaki hanya tergelak. Adi sentiasa main-main.

Adi tersenyum sinis.

"Tula. Orang mengata sikit, sentap. Tengok aku? Single is awesome."

Mereka mencebik.

"Weh, Di. Kau kata kau single kan? Pergi beli air untuk kitorang." Suruh Hadi sambil menghulurkan dua keping not 10.

"Ha? Apahal pula?" Dia sudahlah baru datang dengan penat lelah. Disuruhnya pula beli air. Liza, Eri dan Qila menggelakkan Adi. Padan muka!

"Kau kan single. Kau duduk sini nak dating dengan siapa juga? Baik kau belikan kitorang air. Kitorang nak dating jap."

Adi mendengus. Dia pula!

"Shuh, shuh." Halau Liza sambil tangannya dibuat cara menghalau.

"Ah! Fine." Adi terus bangun lalu berlari keluar dari gelanggang. Mereka yang lain sudah mentertawakannya sehingga bergema satu ruang gelanggang itu.

xxxxx

"Nombor last, nombor last! " Jari menekan butang mesin itu lalu mengeluarkan satu tin. Adi menunduk lalu mengambil tin minuman dan dimasukkan ke dalam plastik.

"Cukuplah ni." Gumamnya perlahan.

"Lepas tu, kau nak buat macam mana ni?"

Adi berpaling apabila dia terdengar jerkahan seseorang dari arah tak jauh darinya. Dia berkerut. Terlihat seorang perempuan yang menunduk di hadapan tiga orang lelaki berbadan besar.

"Apahal pula tu?" Adi berjalan ke arah mereka semua.

"Kenapa ni, bro?"

"Ni. Perempuan ni jalan pakai tangan. Mata entah letak dekat mana." Marah salah seorang dari mereka.

Adi mengerling ke arah gadis yang masih menunduk itu. Kemudian dia terpandang pula baju lelaki itu. Tampak merah. Mungkin gadis ini tertumpahkan air pada baju lelaki ini.

"Lek, lek. Benda boleh bincang."

"Nak bincang apa lagi? Kau tak nampak baju aku ni?"

CERPEN CINTAWhere stories live. Discover now