𝔹𝔸𝔹19🌻

44 5 0
                                    

|♭⍺♭19|

Seminggu kemudian, 7 girls sentiasa sibuk dengan latihan netball mereka. Datang sekolah pun jarang, 7 knights pon sudah seminggu lebih tidak berjumpa. Tah mati ka hidup lagi pon tak tahu, masing masing sibuk dengan latihan.

"Uhuuuu, dah lama dhoo  kita tak pergi sekolah." Kata fatin manakala tangan ligat melipat baju.

"Tu la, and sekarang pergi Spain seminggu." Balas adila pula.

"Hmm korang tak rindu 7 knights ke?" Pertanyaan Alia itu membuat masing masing terdiam.

"Hmm kadang kadang." Kata suhada dengan perlahan.

"Dah dah tak mau sedih, esok kita bertolak pukul berapa?" Tanya dinie kepada Alia.

"Dalam 12:30 macam tu, tapikan bukan 7 knights pon lawan Kat Spain ke?" Tanya Alia pula dengan kening berkerut.

"Ha ah kan, so esok jumpe lah kot." Kata maisarah pula.

"Hmm weh, Aku nak naik tido dulu la eh. Ngantuk." Kata najwa lalu berlalu menaiki tangga.

"Hmm jom lah tido, esok nak bangun awal." Ajak Alia lalu semua masuk ke bilik masing.

Pagi itu, maisarah dengan lagaknya seperti sorang mak mak yang geram dekat anak kerana mahu pergi holiday menjerit.

"Guys, bangun lah cepat. Dah pukul 10:00 dah ni, korang nak tertinggal flight ke apa. Cepat sikit boleh tak?" Jerit maisarah mendatar.

"Ye ye, we are coming." Jerit suhada dari atas lalu turun diikuti yang lain.

"Ha cepat makan, barang semua dah pack ke? Ada lagi tak yang tertinggal, cepat ingat sebelum kita dalam flight. Kang susah pulak." Bebel maisarah yang tengah cekak pinggang.

"Ye mummy, kitaorang dah pack semua." Kata fatin dengan senyuman.

"Ha cepat makan. " Kata Alia pula.

Selepas setengah jam memandu, akhirnya mereka sampai juga dia lapangan terbang.

"Ehem girls, laju nampak nak pergi mana tu?" Tegur satu suara yang berada dia belakang mereka.

"Dah ada kat sini nak naik flight lah, takkan nak naik ferry pulak." Balas fatin dengan geram.

"Lek la sis, kitaorang dah lama dah kot tak jumpa korang." Kata Rafieq dengan wajah sayu.

"Jom lah girls, nak dekat pukul 12 dah." Kata Alia lalu berlalu diikuti yang lain.

"Kita ada buat salah ke?" Tanya afham dengan muka berkerut.

"Dah la jom, nanti tertinggal pulak." Kata firash lalu meninggalkan mereka.

Dalam flight, 7 girls hanya mendiamkan diri. Alia, Sarah dan suhada main phone, dinie dan najwa tidur. Adila dan fatin macam biasa, main game. Walaupon mereka duduk satu flight dengan 7 knights sepatah pon mereka tidak cakap.

𝑻𝑯𝑬 𝑳𝑶𝑽𝑬 𝑶𝑭 7 𝑭𝑹𝑰𝑬𝑵𝑫𝑺💞Where stories live. Discover now