B⃜a⃜b⃜ 1。^‿^。
"Weh korang! I have bad news to tell." Jerit Alia dengan kuat lalu menolak pintu bilik khas mereka dan diikuti oleh Maisarah.
"Kau ni dah kenapa Tengku Alia Carolyn? Kitaorang tak pekak okay nak jerit jerit." Marah Fatin pula dengan geram.
"Hehehe, sorry lah atin. I'm just excited." Kata Alia lalu sengih seperti kerang busuk.
"Kenapa lia?" Tanya Dinie pula dengan senyuman manisnya.
"Pengtua." Kata Alia lalu tunduk dan mengeluh.
"Dah kenapa dengan pengetua? Nak kahwin lagi ke? Wah bukan beshe beshe." Kata Adila lalu menggosok kepalanya akibat diketuk oleh Fatin.
"Kau ni kan, mulut tu aku cubit kang." Kata Fatin lalu menjegillan mata.
"Kenapa lia?Cita je, takyah layan kembar siam dua orang ni." Kata Suhada dengan selamba manakala Adila dan Fatin sudah menjelingnya.
"Pengetua cakap tahun depan kite jadi pelajar transfer." Kata Alia dengan muka masam.
"What? Auch!" Jerit Fatin lalu menjeling Adila.
"Apa? Ada nyamuk tadi, so aku tolong lah bunuhkan. Kau kena bersyukur aku ni baik." Kata Adila dengan selamba.
"Serious lah lia?" Tanya Najwa pula yang dari tadi mendiamkan diri.
"Serious lah, tak percaya tanya Sarah." Kata Alia manakala Sarah hanya mengganguk.
"Kenapa lah begini suratan takdir ku?" Kata Adila dengan berpura pura sedih.
"Dila tak payah nak buat puisi kat sini, takda sapa nak dengar." Kata Fatin dengan menyampah.
"Dah dah korang ni, aku gantung kat kipas kang." Ugut Maisarah serious lalu mereka berdua terus diamkan diri. Masing masing takut kena gantung betul.
"Habistu memang betul ke kita kena transfer? Parents kita macam mana? Diaorang bagi ke?" Tanya Dinie pula dengan pelik.
"Bagus soalan anda cik Dinie Miyako, pengetua cakap kita kena tanya parents kite dulu. Nanti dia cita lain macam mana." Kata Alia dengan senyuman.
"Kits transfer sekolah mana?" Tanya Suhada pula.
"SMTA weh! Ahhhh seronoknya." Kata Alia dengan teruja siap menari lagi.
"Ape yang seronok ye?" Tanya Fatin pula dengan dahi berkerut.
"Sebab 7 knights sekolah situ." Kata Maisarah dengan menyampah.
"7 knights tu sapa?" Tanya Adila pula lalu sengih.
"Ha ah sapa? Tak pernah pulak aku dengar, dari planet mana tu?" Tanya Fatin pula.
"Aduh korang ni, tak up to date langsung lah." Balas Alia dengan geram.
"Mana lah aku nak tahu, ingat aku minat ke nak ambik tahu." Kata Adila dengan selamba.
"Harap famous je kau ni, tapi macam katak bawah tempurung." Balas alia pula tak puas hati.
"Okay okay jangan gaduh, 7 knights tu satu group yang dianggotai oleh Firash, Iesyraf, Afham, Raykal, Danish and Rafieq. Diaorang tu instafamous, dan semestinya handsome dan kaya. Diaorang pon model and foodball player jugak." Terang Suhada panjang lebar.
"Wow Su, sejak bila kau ambik tahu bab bab macam ni dhoo?" Kata Fatin dengan senyuman mengusik.
"Ingat beshe beshe." Kata Suhada lalu mengangkat kening beberapa kali.
YOU ARE READING
𝑻𝑯𝑬 𝑳𝑶𝑽𝑬 𝑶𝑭 7 𝑭𝑹𝑰𝑬𝑵𝑫𝑺💞
RomanceNovel ini mengisahkan tetang 7 orang gadis berdarah kacukan.Mereka merupakan pengawas yang garang dan tegas di sekolah tetapi terselit kemanjaan apabila bersama keluarga mereka.Pada suatu hari mereka dikejutkan dengan satu berita yang menyatakan bah...