𝔹𝔸𝔹18🌻

64 5 0
                                    

"bäb 18"

Selepas setengah jam kemudian, akhirnya Honda Civic Miss Bella meluncur masuk ke perkarangan Sekolah Menengah Tengku Ahmad.

"Hmm kesian pula diaorang tunggu lama, jalan boleh pulak jammed." Bebel Miss Bella lalu keluar dari kereta.

"Ni nak pergi hall terus ke pergi office dulu." Tanya miss Bella sendirian.

Akhirnya miss Bella masuk ke dalam hall yang menempatkan gelangang badminton, pin pong, basketball dan netball.

"Eh ramainya, mana diaorang ni?" Kata miss Bella manakala mata mencari kelibat 7 gadis itu.

"Hmm kak, cari sapa?" Tanya Danish dengan muka pelik apabila dia melihat seorang wanita yang kelihatan agak gelisah.

"Ouh, akak cari 7 ġïrls. Adik tahu tak diaorang kat mana sekarang?" Balas miss Bella lalu menghadiahkan senyuman kepada dua budak lelaki handsome yang berada di depannya.

"Ouh akak cari 7 ġïrls, hmm kejap eh saya call diaorang." Kata afham pula lalu mengeluarkan phonenya.

7 girl's pov

Semasa dinie tengah bancuh air, tiba tiba phone suhada berdering membuatkannya terkejut

"Su, ni ada orang call." Kata dinie kepada suhada yang berada di sofa.

"Sapa?" Tanya suhada lalu bangun dan pergi ke arah dinie.

"Afham." Jawab dinie dengan senyuman mengusik.

"Wow, prince Charming dah call." Usik fatin ketawa.

"Sibuk lah kau." Kata suhada lalu menjawab panggilan.

"Assalamualaikum su." Sapa afham di hujung panggilan.

"Waalaikumussalam, ye kenapa?" Tanya suhada pula.

"Ni ada sorang akak ni cari korang, dia ada kat Hall ni." Balas afham.

"Ouh okay okay, thanks afham." Kata suhada lalu menjeling fatin dan adila yang dari tadi tersengih macam kerang busuk.

"Welcome baby." Balas afham lalu ketawa.

"Kenape afham call su?" Tanya Alia apabila suhada sudah menamatkan panggilan.

"Dia kata ada orang cari kita, aku rasa miss lah. Jom la." Kata suhada lalu keluar dari bilik mereka diikuti yang lain.

7 girl's pov end

"Kak, kejap lagi diaorang kata diaorang datang." Kata afham dengan senyuman.

"Ha okay, thanks ye korang." Balas miss Bella pula dengan senyuman.

"Welcome." Kata mereka serentak.

"Eh miss, napa tak call kitaorang je tadi." Tanya adila dengan senyuman.

"Phone miss battery habis, lepastu nasib diaorang tolong call korang. Kalau tak, kene tawaf satu sekolah ni lah nak cari korang." Gurau miss Bella lalu tersengih.

"Ouh sorry ye miss." Kata dinie dengan senyuman.

"It's okay." Balas miss Bella.

"Korang berdua buat apa kat sini? Kata tadi berlatih?" Tanya suhada dengan muka pelik.

𝑻𝑯𝑬 𝑳𝑶𝑽𝑬 𝑶𝑭 7 𝑭𝑹𝑰𝑬𝑵𝑫𝑺💞Where stories live. Discover now