𝔹𝔸𝔹 2🌻

159 7 0
                                    

𝔹𝔸𝔹 2★︎

Pagi itu 7 girl's datang ke sekolah dengan muka masam kerana tuan Huzairi memberitahu mereka bahawa ada sedikit masalah tentang beberapa orang pelajar.

"Yang ni asal tak masuk dewan? Tunggu ape lagi? Tunggu dewi datang jemput baru nak masuk?" Tanya Alia dengan serius lalu mereka masuk ke dalam dewan.

"Aduh aku geram lah diaorang ni, akhir tahun pon nak buat masalah." Rungut Fatin geram lalu menyandarkan tubuhnya di dinding.

"Tu lah, rase nak je tembak sorang sorang." Kata Adila pula.

"Sabar lah korang, nak buat macam mane." Nasihat Dinie lembut lalu senyum.

"Hmm harap boleh sabar lah Dinie, kalau boleh bunuh orang dah la aku tembak tembak je." Kata Fatin dengan geram.

"Jom girl's pergi depan." Ajak Alia lalu berlalu diikuti Maisarah dan Suhada.

"Okay assalamualaikum, sorry ambik masa korang. Kitaorang just nak buat spock check harini, so yang mane rasa bermasalah boleh buat barisan terus. Tak payah lah kitaorang nak jerit jerit panggil korang, pengawas sila main peranan." Kata Alia dengan tenang di atas pentas.

"Cepat lah bergerak, tunggu ape lagi." Jerkah Maisarah kuat.

"Okay yang mane dah check dan tak bermasalah boleh masuk kelas." Kata Fatin dengan selamba.

"Asyik" korang je, korang tak letih ke hah kene denda?" Tanya Suhada tak puas hati.

"Ha ah tu lah." Sokong Najwa pula.

"Lelaki pusing padang 40 kali, perempuan 20 kali now." Kata Alia dengan tegas.

"What lari? You ingat kitaorang ni ape?" Tanya Mimi tak puas hati.

"Habistu korang nak denda ape? Cuci tandas? Ke tak cukup denda tu?" Tanya maisarah geram.

"Kire okay lah tu, aku suruh lari 100 kali kang. Ade yang masuk wat pulak." Kata Maisarah di dalam hati.

"No way, nanti habis hilang bau perfume i." Kata Dyana dengan gedik.

"Nanti kau mati guna kapur barus jugak, tak de nye orang nak tuang perfume kau tu." Perli Suhada selamba manakala yang lain dah tersenyum.

"Dah tak payah banyak songeh, now." Jerit Alia tegas manakala mereka pon mulakan larian.

"Haih, Hmm korang. Korang dah tahu ke nak cuti mane?" Tanya dinie apabila sudah beberapa minit berlalu.

"Hmm tak tahu lagi ha, balik nanti aku try tanye. Nanti aku inform korang." Kata Maisarah dengan senyuman.

"Tapikan, tahun ni aku balik France kot. Tapi tak tahu lah, kot mama aku ada cadangan lain." Kata Adila lalu mengangkat bahu.

Selepas setengah jam berlalu, baru lah Mimi dan gengnya menyiapkan larian.

"Jom guys masuk kelas." Ajak Adila manakala yang lain hanya mengangguk.

"Adoi aku kalau add math mula lah nak mengantuk pon." Bebel Fatin sorang diri.

"Kau ni dah kenape cakap sorang-sorang?" Tanya Adila di sebelahnya.

"Takde ape lah, i'm just bored." Kata Fatin lalu mengeluh.

𝑻𝑯𝑬 𝑳𝑶𝑽𝑬 𝑶𝑭 7 𝑭𝑹𝑰𝑬𝑵𝑫𝑺💞Where stories live. Discover now