( 12 ) - Dostonbek

176 13 24
                                    


Hmm, tentu korang tergaru-garu telur (bagi lelaki) bila nampak perkataan pelik kat atas tu, kan? Adakah ianya sejenis kambing gurun? Sejenis vaksin? Atau jenama sebuah kenderaan masa depan?

Sebenarnya, aku pun baru je jumpak benda alah ni time  dok merayau kat Youtube. Maksud aku, Dostonbek ni bukan sejenis benda, tapi nama sorang penyanyi & pemain muzik remaja dari Uzbekistan. Sebuah negara yang berjiran ngan Turkmenistan, Tajikistan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Afghanistan, Pakistan & Gohead Gostan tu.. hee. Dia menganggotai sebuah kumpulan muzik adik-beradik yang terkenal kat sana, bernama Havas Guruhi. Dia orang ni popular sebab banyak nyanyi & buat konsert lagu-lagu Hindustan walaupun tak pandai cakap Hindi, main hafal je tu.. hee.

Okey, aku tak nak bincang pasal kumpulan tu. Aku nak kenalkan korang kat Dostonbek ni je sebab bagi aku dia ade pakej sempurna (cute, suara best  & pandai plak main biola & bola) Tapi bagi aku, dia cuma perfect  masa umur 10 hingga 12 tahun je. Waktu tu dia memang cute  giler & suara dia plak punya le sedap yang pernah aku dengar. Siap ade sengau-sengau & ade plak lenggok penyanyi Hindustan time  dia nyanyi lagu klasik Hindi kat bawah ni ngan abang dia (Goron Ki Na Kalon Ki, tahun 2014)


Lepas dia umur 13 tahun, suara dia dah bertukar & jadi cam suara penyanyi biasa je. Aku suka suara dia time  sebelum itu. Kenapa dia cepat sangat matang, ek? Sekarang ni dah 17 tahun pun umur dia & dah hilang charming  & cute nya. Nampak cam orang Mongolia plak.. hee.

Kat bawah ni video koleksi lagu-lagu nyanyian dia dalam Bahasa Uzbek & Hindi dari umur 6 hingga 14 tahun. Paling best  lagu Michael Jackson 'The Way You Make Me Feel' (minit ke 26:15) yang dia nyanyi dalam Bahasa Uzbek, siap buat tarian moonwalk  lagi, tapi tak menjadi. Kesian.. hee.



Cute  tak? Boleh jadi watak Faiz dalam citer 'Empati' tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Cute  tak? Boleh jadi watak Faiz dalam citer 'Empati' tu





• SUNhad | 13062021 | 331 words •

• hal𝓉 •Where stories live. Discover now