( 25 ) - Cover, Live & Dance

110 11 27
                                    


Hmm, kalau di entry  sebelum ini aku memperkatakan tentang lagu-lagu unik, pelik, ganjil, rare & lain dari yang lain. So, di entry  terbaru ni aku nak senaraikan plak cover, persembahan nyanyian secara live  atau tarian yang menggunakan lagu-lagu yang aku senaraikan tu. Layan je bebudak Ribena ni menunjukkan kreativiti & kemampuan diri mendendangkan lagu lama tu ikut style  masing-masing. Salute!





Hmm, sorang lagi budak debab masuk senarai aku. Comel je dia nyanyi lagu yang paling susah dinyanyikan secara live  ni. Leon menyampaikan lagu klasik Falco, 'Rock Me Amadeus'. Keletihan & kepenatan jelas tergambar di akhir persembahannya tu.. hee!




Ini cover  dari adik-beradik Castillo, lagu O-Zone, 'Dragostea Din Tei'. Boleh tahan la, sekadar nak berhibur.. layan je.




Seronok tengok bebudak sekarang nyanyi lagu dolo-dolo. Ini persembahan live  sekeluarga menyanyikan lagu Men at Work, 'Down Under'.



Cover  lagu Musical Youth, 'Pass The Dutchie' oleh sekeluarga ceria. Layan je



Hee.. layan je dua budak latin ni nyanyi 'Macarena' dengan penuh perasaan & kekuatan.




Betapa riang rianya bebudak Ribena ni menari lagu 'Cotton Eye Joe'. Aku dah mention sebelum ni yang lagu ni sesuai kalau nak nari-nari ala koboi, kan?. hee 




Eh, boleh tahan gak budak kecik dari Rusia ni mainkan lagu Metallica, 'The Unforgiven' yang merupakan intro  paling best  di dunia. Selamba je dia dok di sudut gelap rumah dia tu sambil membeliakkan mata ke arah kamera.. hee



Ala, comel je bebudak Ribena ni gesek biola & nari-nari ikut irama 'Lambada' yang dah berdekad popular tu. Bertuah dia orang sebab sesambil menyihatkan tubuh, dapat duit lagi.. hee.



Hah, hat ni memang unik. Budak laki nyanyi lagu pompuan. Lagu 'Girls Just Want To Have Fun' yang rancak gila bulih jadi slow motion  & sedih teramat. Eh, tah-tah dia bukan laki kot? Mungkin dia non-binary?  Hee. Ape pun, layan je!



Eh, budak ni cover  lagu 'Japanese Boy' ngan style  tersendiri, tak terikat cam lagu ori  nyanyian Aneka tu. Tahniah.. hee






• MONin | 26072022 |372 words •

• hal𝓉 •Where stories live. Discover now