deel 2

975 16 0
                                    

Pov Marit
Als ik de woonkamer door loopt zie ik 4 onbekende jongens en Raoul zitten op de bank. Lieke loopt gelijk naar Raoul toe. Ik blijf ongemakkelijk bij de keuken staan. 1 van de jongens vraagt 'jij moet Marit zijn'. Ik knik hij zegt 'ik ben Robbie naast mij zit Koen daarnaast zit Milo en daarnaast zit matthy' 'kom bij ons zitten' zeg Koen. Ik loop ongemakkelijk naar hun toe en ga tussen Robbie en Koen zitten. 'wil je wat drinken' vraagt Raoul. 'ik wil graag water als dat kan' zeg ik terug. Raoul loopt naar de keuken voor water en sinaasappelsap te pakken. 'hier alsjeblieft' zegt hij. 'waarom moest je eigenlijk het huis verlaten' vraagt Koen beleeft. 'nou dat komt omdat ik te laat thuis was en mijn ouders zijn daar niet van gediend' zeg ik terug. 'maar dan kunnen mogen ze je toch niet zomaar op straat zetten' zegt Robbie. 'ja ik weet het dat mag ook niet, maar als ik nu niet luistert naar mijn vader gaat hij mij nog meer pijn doen' zeg ik terug. De jongens kijken mij met geschrokken gezicht aan. Ik heb dit nog nooit tegen iemand verteld alleen Lieke weet hier van af. 'maar wat deed hij dan' vraagt Milo op een rustig toon. Ik veeg mij haar die over mijn wang hing aan de kant. Ik zie alle jongens schrikken van de built die op mijn wang zit. Ik doe gauw mij haren weer voor mijn wang. 'marit hoelang is dit al bezig' vraagt Lieke. Ik beging te huilen. Ik voel twee handen over mijn rug vrijven 'het is al heel lang zo' zeg ik. Iedereen is er stil van niemand zeg iets. Na een tijdje gezeten te hebben vraag ik 'waar ik mijn spullen kwijt kan. 'je mag je spullen bij mij op de kamer zetten' hoor ik iemand zeggen, maar ik weet niet wie dat zei. 'wie zei dat' vraag ik. De jongen met blond haar en blauwe ogen steek zijn hand op. 'waar is je kamer Matthy' vraag ik. 'ik loop wel mee' zegt Matthy. We lopen samen naar zijn kamer en ik leg mijn spullen neer.

*Tijdskipe naar de avond*

We hebben net lekker gegeten en ik loop naar Matthy zijn kamer om te gaan douchen. Als ik klaar ben met douchen ga ik nog even op mijn laptop zitten. Na een tijdje vallen mij ogen bijna dicht en leg ik mijn laptop weg. Ik denk aan de ruzie die ik heb met Charlotte en Tamara. Ik val heel onrustig in slaap

*De droom van Marit*
We zijn lekker bezig hoor ik Charlotte zeggen. We zijn als gewoonlijk een gekke video aan het maken. We liggen over elkaar heen te rollen het is altijd super gezellig hier. We zijn klaar met filmen en we gaan met z'n drieën op de bank zitten. Het was een leuke dagje zegt Tamara. Wie gaat de video bewerken vraag ik. Doe ik wel zegt Charlotte. Oke zeggen Tamara en ik tegelijk. Ik zit wat op insta te scrollen als ik opeens de vriend van van Charlotte zie met een andere meisje staat te zoen. Ik laat het zien aan Charlotte en vraag dit is toch jouw vriendje zeg ik. Ze pakt mijn telefoon en begint opeens te huilen en te schreeuwen tegen mijn. Dat ik haar vriendje heb afgepakt. Dat heb ik niet gedaan schreeuw ik terug. Tamara komt de kamer in gelopen en vraag wat er loos is. Charlotte antwoord met dat ik haar vriendje heb afgepakt. Tamara kijkt de foto en begint nu ook te schreeuwen tegen mij dat ik een hoer ben. Ik zeg ik heb je vriendje niet afgepakt. Je bent echt een bitsch zegt Charlotte. Met zo'n vriendin hoef ik niet mee omgegaan wat ben jij een hoer zeg. Ik krijg tranen in mijn ogen en pak mijn telefoon en mijn spullen bij elkaar en ren naar de voordeur. Er wordt naar mij geschreeuwd loop maar weer weg van je probleem. Ik huil nu nog meer. Hoe kunnen ze überhaupt zo denken van mij. Ik loop naar mij auto en rij weg naar mijn eigen huis. Ik blijf maar huilen ik krijg verschillende appjes van Charlotte en Tamara dat ik een hoer ben en geen echte vriendin ben. Ik ben bijna thuis als ik zie dat ik te laat ben. Ook dat nog denk ik bij mij zelf. Ik parkeer de auto en loop naar mij huis toe. Opeens voel ik een hand van achter en heel lieve woorden.

(Einde droom)

Pov: Matthy
Ik sta net lekker onder de douche als ik er geklopt wordt door Koen of ik wil opschieten. 'ben bijna klaar geef mij 5 minuten' schreeuw ik. Ik zet de douche uit en droog mij af.  Ik kleed mij om en loop naar de woonkamer om te zeggen dat Koen kan douche en dat ik ga editen. Ik loop naar mij kamer en zie dat Marit in mijn bed lig te slapen. Ik laat haar maar liggen denk ik. Ik beging met editen als ik opeens geschreeuw hoor. Ik doe mij koptelefoon af en hoor dat Marit aan het schreeuwen is. Ik weet niet wat ik moet doen dus ik ren naar de woonkamer om lieke te halen. 'lieke kan je snel naar mijn kamer gaan want Marit ligt te schreeuwen in haar slaap en ik weet niet wat ik moet doen' zeg ik. Lieke springt op en rent naar mijn kamer. Ik ren achter haar aan. Lieke begint zachtjes te praten tegen Marit maar het help niet. Dan kijk ze mij aan en zegt 'probeer jij het eens' ik loop naar het bed en ga naast Marit zitten ik leg mijn hand op haar rug en begin zachtjes mijn hand op en neer te bewegen en lieve woorden in haar oor te fluisteren. Ze begint langzaam wakker te worden en kijk mij aan ze begint te huilen. Net als ze haar verhaal wil vertellen komt.....

Hier is weer een nieuwe deel ik probeer elke dag te schrijven maar of dat gaat lukken weet ik ook niet. Als jullie nog idee hebben hoor ik het graag.  Of als jullie iets willen dat in het verhaal gebeurd mag ook. Ik hoop dat jullie het een leuke verhaal vinden

Xx Nicolien 


komt dit ooit nog goed Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu