deel 12

402 10 2
                                    

pov marit
ik draaide de test om en het was posetief. lieke zat achter mij en die zag het ook. ik huilde. 'wat is er schat'? vroeg ze heel lief. 'h-h-hoe m-m-moet i-i-ik d-d-dit o-o-ooit a-a-aan m-m-matthy v-v-vertellen' zei ik snikkend. 'komt goed' zei ze lief en sloeg haar arm om mijn heen. ze gaf mij een knuffel die ik echt nodig had. 'kom je moet het aan matthy en ook aan je broers vertellen' zei ze. we stonden op en liepen naar de woonkamer. iedereen keek mijn aan en ze zagen dat ik heb gehuild. 'wat is er marit'? vroeg robbie. 'ik leg het zo wel uit' zei ik tegen hem. 'mat kan ik je even onder vier ogen spreken' vroeg ik hem. 'ja tuurlijk waarom niet' zei matthy. 'DOE HET VEI- AUW LIEKE' schreeuwde robbie ons achter aan. matthy liep lachend weg alleen ik niet. we liepen naar zijn kamer en hij ging op bed zitten en ik op zijn bureaustoel. 'waar wil het over hebben'? vroeg hij. ik zuchte diep. 'ik moest vorige week ongestekd worden alleen dat is niet gebeurt en we hebben 2 weken gelden het onveilige gedaan. ik moest de heletijd spugen en toen kwam ik erachter dat ik vorige week ongesteld moest worden en toen zat ik huilend op dit bed toen kwam lieke binnen en daar zei ik het tegen en die ging gelijk testen halen. kijk zelf maar' zei ik ik duwde de test in de handen van matthy. matthy keek op de test en begon te glimlachen. hij sprong van het bed af en rende naar mij toe. 'dat is geweldig' zei hij blij. ik keek hem verbaast omdat ik niet wees hoe zou reageren. 'ik zit nog met 1 nou eigenlijk 2 problemen' zei ik tegen hem. 'welke problemen zit je' vroeg hij. 'ik moet het tegen mijn broers gaan zeggen en daar zit ik erg tegen op' zei ik verlegen. 'komt goed' zei hij. 'hoe gaan we dit doen dan'? vroeg ik. 'nou je gaat joris gewoon bellen of die langs wil komen en je wacht tot joris er is en dan neem je joris en koen hier mee naar toe en dan vertel je het gewoon en ik sta in de gang en als ze boos worden dan roep je het codewoord' zegt matthy. 'wat is het codewoord'? vraag ik aan hem. 'het codewoord is kwal' zei hij lachend. 'oke is goed' zei ik lachend. ik pakte mijn telefoon en belde joris maar hij nam niet op. ik belde tiësto en die nam gelukkig wel op (m is van marit en t is van tiësto).
t: heyy marit wat is er
m: heyy tiës, ik had even een vraag
t: stel het maar
m: is joris toevallig bij jouw
t: nee, die is bij don voor een zalkelijke bespreking
m: ohh oke jammer
t: hoezo dan
m: ik moet hem wat vragen
t: ik kan het telefoonnummer van don of roy geven
m: heel graag
t: 06-******** dit is het nummer van don en 06-******** dit is het nummer van roy
m: dankje wel tiës
t: geen dank
einde gesprek
'en heb hem te pakken gehad'? vroeg matthy. 'nee, hij heb een zakelijk bespreking ik heb nu de nummers van don en roy gekregen dus die gaan we even bellen' zei ik. ik toesten het nummer van don in hij nam op (m is van marit en d is van don en j is van joris)
d: hallo met don de jong met wie spreek ik
m: hallo met marit van heest, ik had een vraag aan jouw
d: jouw achternaam komt mij heel erg bekend voor maar stel je vraag maar
m: dat kan wel kloppen dat je mijn achternaam heel bekend voor komt, is mijn broer toevallige bij jouw
d: wie is jouw broer als ik vragen mag
m: joris van heest
d: ja dat klopt die zit bij mij
m: zou ik hem even mogen spreken
d: ja natuurlijk wacht even ik ben zo terug
m: ja is goed
d: hier is je broer
j: heyy marit wat is er
m: ik had een vraag of je even wil langs komen want ik moet met jouw en koen bespreken
j: ja is goed ik ben er met 20 minuten
m: top is goed zie je zo
j: is goed ohh ja don had nog een vraag voor je
m: is goed stel maar
d: hoe kom je eigelijk aan mijn telefoonummer
m: ik heb eerst joris zelf gebeld maar hij nam niet op toen heb ik tiësto gebeld en die zei dat die een zakelijke bespreken had bij jouw en toen vroeg die aan mij of ik jouw telefoonnummer wou en het telefoonnummer van roy wou en zo doende kom ik aan je telefoonummer maar ik doe er niks bijzonder mee hoor
d: ik snap het maar goed ik stuur joris jouw kant op en dan hoor ik het wel
m: ik goed dankje wel don
d: geen probleem
einde gesprek
'en'? vroer matthy. 'hij komt er aan' zei ik zenuwachtig. 'het komt goed ik ben bij je' zei hij. hij gaf mijn een knuffel en we liepen naar benden. ik ging op de bank zitten en wachten tot joris kwam. 20 minuten kwam er een auto het terrijn op rijde. ik sprong op en liep naar de voordeur. joris stapte uit en liep naar de voordeur. ik trok de deur open en hij rende gelijk naar mij toe. 'waarom wou je mij spreken kleine'? vroeg hij terwijl hij mijn knuffelde. 'daar kom je zo wel achter' zei ik. we lieten elkaar los en we liepen naar binnen. we deden de woonkamerdeur open en alle ogen waren gericht op joris en mij. 'waarom is joris hier'? vroeg koen. 'omdat ik jullie twee moet spreken' zei ik en ik wijs naar koen en joris. 'oke maar wat is er dan'? vroeg joris verbaast. 'dat ga we niet hier bespreken' zei ik. ik liep naar koen en trok hem mee ik pakte de arm van joris en trok hem ook mee ik gaf een knipoog naar matthy en die wis gelijk wat die moest doen. we liepen naar de kamer van matthy ik trok de jongens naar binnen en slot de deur achter mij dicht. 'ga zitten' zei ik tegen de jongens. ze gingen zitten en keken mijn verward aan. 'ik ga jullie zo wat vertellen maar wordt aub niet boos' zei ik. 'we worden nooit boos' zei joris. ik haalde adem en begong het hele verhaal uit te leggen. ze keken mijn aan en zeide niks. ik liet hun de test zien en toen zei joris.....

wat zou joris gaan zeggen. omg ik heb de 1k gehaald dit is gewoon zo raar want ik begong dit verhaal gewoon voor de lol en nu al weer 1k hoe hard gaat dit wel niet ik ben heel erg blij met jullie suppoort. ik hoop dat jullie dit ook weer een leuke deel vinden en we gaan naar de 2k lezers

xx nicolien 

komt dit ooit nog goed Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu