Part 9

74 6 0
                                    

"Moon mane daddy?"soal Mark dan Karl pelik apabila melihat Adiknya tiada disamping ayahnya ketika ayahnya pulang kerumah. Mendengar anak mereka mencari Moon membuat Steven dan Martin terdiam.

Melihat daddy mereka diam lalu mereka memandang satu sama lain. Seketika mereka teringat kejadian Moon diculik.

"Daddy belum jumpa Moon?"soal Karl panik,Steven cuba menenangkannya.

"belum,tapi daddy janji yang daddy akan cari Moon sampai jumpa!"janji Steven

"betul ni?"soal Mark meminta kepastian

Steven dan Martin mengangguk perlahan,mereka berjanji akan mencari Moon sehingga jumpa. Mati hidup mereka tetap akan cari.

End Flashback

Tanpa disedari airmata jantan milik Karl jatuh kepipi nya. Dia mengelap air matanya perlahan.

"Abang rindu Moon"kata Karl dalam hati,sambil memerhati gambar keluarga itu,perlahan-lahan mata Karl terlelap.

Sebaik sahaja Steven masuk kebiliknya dia mengeluh kecil.

"Moon kat mane?puas daddy pegi situ sini cari Moon tapi masih tak jumpa"katanya dalam hati.

Dia berharap dapat jumpa Moon kerana dia pernah berjanji dengan arwah ibu Karl iaitu isterinya bahawa dia akan menjaga mereka berdua dengan penuh kasih sayang.

Flashbak

"Karl!Moon!mummy pergi ambik kereta yer,jangan pergi mana-mana"kata seorang wanita umurnya lingkungan 28-an yang merupakan ibu mereka iaitu,Olivia. Mereka mengangguk tanda faham.

Tanpa membuang masa Olivia melangkah ke tempat parking kereta. Namun ade satu van hitam berhenti tepat didepan Olivia. Dia berasa terkejut,termasuk Moon dan Karl.

Dengan segera dua orang berpakaian hitam keluar dari perut van lalu membawa masuk Olivia kedalam perut van. Dia segera meminta tolong,begitu juga Karl dan Moon juga menarik ibunya keluar dari perut kereta namun ditolak oleh salah satu lelaki tersebut.

"mummy!"jerit Moon

"tolong!"jerit Olivia

"woi!"jerit Steven ketika dia sampai di tempat parking kereta tersebut. Tanpa membuang masa dia berlari kearah mereka namun sayang kerana Olivia sudah dibawa pergi.

Dia segera mengangkat tubuh Karl dan juga Moon masuk ke keretanya lalu mengejar kereta tersebut.

"daddy!mummy akan selamat ker?!"soal Moon panik.

"mummy akan selamat!"kata Steven mencuba menenangkan anaknya yang sudah cemas dan menangis ketakutan apabula ibunya diculik.

Steven lalu mendail nombor seseorang.

"hello Martin!"

"kenape?!ade masalah ker?!"

"die culik bini aku!"

"okey aku faham!bukak location kau nanti aku datang"kata Martin sebalik phone. Steven mengangguk,dia tahu Martin bijak dalam soal kerja, bahkan Martin jugak faham maksudnya tadi.

 This Girls Belongs To Mr Mafia『OG』Where stories live. Discover now