Part 14

61 7 0
                                    

"Die kate ape?"soal Karl bertukar dingin.

Flashback

Vy yang sedang membaca buku diruang tamu dipandang Is. Lalu Is duduk disebelah Vy sambil bermain hpnya. Vy lalu memandang Is sebaik Is duduk disebelahnya. Dia ingin menanyakan Is soalan.

"Is"panggil Vy.

"Erm"hanya itu yang dijawab Is.

"Boleh kau cite pasal Karl sepenuhnya kat aku?aku nak tau pasal die supaya nanti lepas khawin aku selesa dengan die"kata Vy, Is lalu memandang Vy. Iphone x nya dilempar ke meja depannya.

"Aku kenal Karl ke?tak en,jadi macam mane aku nak cite pasal die"

"Citelah yang kau tau je"

"Haih"Is mengeluh,terpaksalah die buat cite.

"Karl ni nampak dingin tapi penyayang. Die cintakan kau sepenuhnya dan akan jaga kau. Die tu tinggi tapi lembab. Muka hensem tapi bodo,tak guna jugak kan?perut buncit cam orang mengandung padahal tak. Tuje"

"HAHAHAHHHAHAHAHAHA" gelak Vy yang kuat kedengaran orang gaji mereka.

"Kenape ni Puan?"soal pembantu rumah mereka,Mak Pat.

"Takde,Is ni ah. hahahhhh"

"Haih buat Mak Pat risau je"kata Mak Pat lalu beredar dari situ. Is hanya memandang Vy dingin,langsung tiada menunjukkan senyuman.

"Kau ni sempat lagi mengumpat die"

"Biarlah,dah memang die hodoh!"kata Is selamba,baginya Karl hodoh.

"Haih yela"

End Flashback

"Oh macam tu"kata Karl lalu mengangguk tapi dalam hatinya panas. "Kau sabar Is,nanti aku bantai kau!"monolog Karl dalam hati.

Setelah beberapa minit barulah mereka sampai direstoran yang dipilih Karl.

"Cantik nye restoran ni"kata Vy sambil mengangakan mulutnya. Karl disamping hanya mengelengkan kepalanya.

"Tutup mulut tu,nanti tercekik sebab nyamuk masuk"kata Karl lalu menarik tangan Vy masuk ke restoran tersebut. Pipi Vy yang kemerahan kerana ditegurnya dilihatnya senyap-senyap lalu tersenyum.

"Good Afternoon Encik Karl,ade ape-ape yang saya boleh bantu?"soal pelayan restoran dengan ramah sebaik melihat mereka sudah duduk di bilik VIP yang disediakan. Sempat dia memberi senyuman manis kearah Vy lalu Vy membalas senyuman tersebut.

"Macam biasa yang saya order"

"Baiklah tuan,isteri tuan nak makan ape?"terbeliak mata Vy apabila pelayan tersebut mengingat bahawa diadalah isteri Karl. Karl hanya tersenyum sinis.

"Ikut"kata Karl,pelayan hanya mengangguk lalu beredar dari situ. Vy sudah pun membahang.

"You blushing"kata Karl tersenyum nakal.

"Ma-mana ada"tipu Vy

"Yeke?"

"Ye!"

"Ok,sekarang kite bincang pasal perkhawinan kite"Vy hanya mengangguk lalu fokus memandang Karl.

"Soal majlis aku dah selesaikan,tinggal nak beli baju pengantin dengan cincin"

"Aik,cepat betul awak selesaikan"

"Tengoklah bakal suami sape?"lagak Karl,Vy mencebik.

"Ceh perasan"kata Vy dalam hati tanpa dia sedar bahawa dia tercakap dalam dunia realiti dan bukan dalam hati.

"Ape kau kate?!"soal Karl dingin,dengan cepat Vy menundukkan wajahnya kebawah.

"Aku gurau je,jangan pandang bawah,pandang aku yang hensem ni"kata Karl sambil menaikkan dagu Vy sedikit.

"Awak memang perasan!"

"Mane ade aku perasan,aku cakap bende betul"

"Betullah cakap Is,awak ni kaki perasan!"

"Haih,si lembab tu memang nak kene!"monolog Karl dalam hati.

"Makanan sudah sampai ye"kata pelayan dengan membawa troli yang sememangnya troli untuk meletakkan makanan disitu.

Tanpa membuang masa mereka langsung menikmati makanan tengah hari tersebut tanpa sebarang bicara.

Maap hambar

100721

Vote k

 This Girls Belongs To Mr Mafia『OG』Where stories live. Discover now