"Owh macam tu"kata Mike dan Kyle serentak.
************
Selesai makan mereka berdua duduk sekejap kerana kenyang. Karl mengelengkan kepalanya sambil melihat iphone x nya. Vy yang dudk didepan mengerutkan dahinya.
"awak kenape geleng kepala macam tu?"soal Vy sambil ikut mengelengkan kepalanya seperti Karl.
"takde,tengok dua ekor beruk kat group"kata Karl lalu memandang Vy yang sedang minum air jus belanda.
Vy hanya meng'o'kan sahaja.
"dah jom,Is ade kerja banyak. Jadi die minta tolong aku"kata Karl sambil memegang tangan Vy keluar dari restoran. Vy mula membahang sebaik Karl memegang tangannya. Karl hanya tersenyum,dia suka apabila melihat Vy membahang. Macam tomato.
Didalam kereta mereka hanya diamkan diri,setelah beerapa minit baru mereka sampai didepan kedai cupcake tempat Vy kerja. Vy baru sahaja ingin keluar kereta sudah dihalang Karl.
"kenape awak?"soal Vy apabila Karl menghalangnya.
"nothing,just aku nak tengok kau lama sikit. Nanti rindu"jawab Karl lalu memerhati setiap inci muka Vy. Pipi yang merah,bibir pink kemerahan,mata berwarna coklat pekat, indah sungguh ciptaan Tuhan.
"dah-dahlah tu tengok muka saya"kata Vy lalu memegang pipinya yang kemerahan apabila Karl melihat mukanya agak lama. Karl lalu ketawa kecil.
"tak salahkan usha bakal isteri sendiri"kata Karl tersenyum sinis.
"kot?dah saya nak kerja nih. Bye-bye awak!"Vy melambaikan tangannya kearah Karl sebaik keluar dari perut kereta. Karl membalas lambaian Vy dengan flying kiss. Vy lalu segera masuk kedalam kedai. Karl yang didalam kereta hanya mengelengkan kepalanya melihat Vy masuk kedalam kedai apabila dia memberi flying kiss.
Kereta Karl hilang dari pandangan Vy barulah dia dapat nafas lega. Namun dia dikejut dengan rakan kerjanya iaitu,Mail.
"BAH!"
"HAH AKU SEPAK KAU SAMPAI TERBANG BARU KAU TAU!"latah Vy sambil memukul kepala Mail kuat. Mail mengerang sakit.
"ape ni Vy!main pukul-pukul!"marah Mail sedikit.
"tulah,sape suruh kejutkan saya. Kang dah kene. Padan muka!"kata Vy lalu beredar dari situ ke kauter bayaran lalu duduk. Mail mengikuti langlahnya sambil mengosok kepalanya yang sakit dipukul Vy.
"bagitau Misha!"kata Mail lalu beredar kedapur untuk mengadu dekat kekasih hatinya itu. Vy hanya mengangkat bahu. Kelihatan Misha datang kearah Vy dengan muka acah-acah marah.
"asal kau pukul Mail?!"soal Misha sambil memandang Vy tajam.
"dia kejutkan aku,pastu aku terlatah sambil pukul kepala dia"Misha lalu memandang Mail tajam. Mail hanya tersenyum kambing.
Pak!
Satu pukulan hinggap dikepala Mail.
"dah kacau Vy pastu nak mengadu kat aku. Padan muka!"marah Misha lalu duduk disebelah Vy. Vy tersenyum bahagia. Dia tau yang Misha akan selalu bela dia kerana Misha pun tau perangai Mail macam mana.
"ala bukan yer sengaja"kata Mail sambil mengosok kepalanya. Dah dapat satu pukulan dapat lagi satu. Haih nasib!.
"sengaja tak sengaja tetap salah!"kata Misha selamba. Mail mendengus kasar.
"kenape u selalu backup die hah?!"kata Mail. Misha lalu memukul kepalanya lagi sekali.
"I dengan Vy dah jadi adik-beradik angkat"kata Misha,Mail terdiam lalu mendekat Vy. Dia berlutut disebelah Vy.
"nak jadi adik angkat juga boleh?"soal Mail acah comel gituw sambil mengabungkan dua jari telunjuknya. Misha memandang Mail dengan menyampah. Penat ada boyfriend jenis manja.
Vy hanya mengangguk lalu menyambung kerjanya . Mail melompat riang seperti kanak-kanak. Customer yang datang memandang Mail pelik. Misha segera memukul Mail.
"sorry yer,budak ni ade masalah otak sikit"kata Misha lalu menunduk kearah mereka sedikit. Mail lalu menjeling apabila Misha kata dia ada masalah otak.
Mail lalu kedapur untuk menyelesaikan tugasnya .
"Evelyn!"panggil Karl dingin. Evelyn yang sedang minum kopi hampir tersedak apabila Karl tiba-tiba muncul depannya.
"pedia?"soal Evelyn sambil memerhati komputernya.
"Is ade tak?"soal Karl
"masuk jelah,tiga ekor kawan kau ade kat dalam juga"kata Evelyn sambil menunjuk pejabat Is. Karl hanya ikut arah pejabat Is yang ditunjuk Evelyn.
Tanpa mengetuk pintu Karl lalu masuk kepejabat Is. Kelihatan mereka yang sudahlun menyiapkan projek yang disuruh Daddy Mark.
"aku lambat ke?"soal Karl apabila mereka ber4 melihat Karl yang baru masuk.
"tak,ni kerja untuk kau. Masing-masing ade kerja sendiri"kata Is lalu memberi tugasan yang sengaja ditinggal untuk Karl.
"asal tak buat sendiri?"soal Karl sambil memerhati Mark,Mike dan Kyle yang sibuk membuat kerja yang diberi.
"tadi kate nak tolong,sekarang buat!"tegas Is,dengan segera Karl menyiapkan tugasannya.
Wait For Part 18
140721
Vote lerr
YOU ARE READING
This Girls Belongs To Mr Mafia『OG』
Diversos💕Sebelum Baca Vote Lah Dulu💕 SLOW UPDATE❗ ❌Jangan plagiat story author k!penat penat author fikir suka suka korang plagiat!!yang mane plagiat story author bagi die ubat hilang ingatan biar tak ingat ape ape..ade ke..lantaklah Btw Cerita Ni tak Tir...