Part 27

43 4 0
                                    

"why Daddy call me?"soal Karl sebaik sampai dibilik bawah tanah lalu kepejabat yang tersedia oleh Is.

"Daddy pun tak tau kenape Daddy panggil kamu"ujar Steven selamba sambil melukis sesuatu dikertas A4.

"Daddy!"ujar Karl apabila Daddynya sengaja permainkannya.

"kamu dah bagitau pasal identiti kamu kat Vy?"ujar Steven dingin. Kertas A4 yang dia lukis tadi diletak ketepi.

"belum"ujar Karl lalu menunduk kebawah.

"bagitau secepat mungkin, kalau lambat nanti susah"ujar Steven. Karl lalu mengeluh perlahan.

"aik, ade masalah lain lagi ke?"soal Steven apabila melihat Karl mengeluh perlahan.

"Is"ujar Karl perlahan lalu duduk disamping ayahnya dan lentokkan kepalanya dibahu ayahnya.

"kenape dengan Is?"soal Steven lagi.

"ade salah paham ngn die, ni semua salah Karl!"ujar Karl lalu memukul kepalanya, entah mengapa dia boleh marah terhadap diri sendiri apabila salah faham dengan Is.

"cer cite"ujar Steven lalu mengusap lembut tangan anak terunanya itu.

Karl lalu mencerita dari A-Z tentang salah faham tersebut. Steven hanya mengangguk sahaja kerana betul apa yang Is katakan.

"kamu tu jangan cepat sangat salah faham dengan die, Daddy tengok die baik tau sebenarnya"ujar Steven lalu menjentik dahi anaknya.

"ala Daddy, Karl cuma risaukan Vy je"ujar Karl lalu mengosok dahinya yang dijentik ayahnya.

"dah tu tak risaukan hati dan perasaan orang lain?"soal Steven. Karl lalu terdiam kerana dia terasa dengan apa yang Steven ucapkan sebentar tadi.

"dah minta maaf dengan die?"soal Steven.

"dah, Mark tengah pujuk die"ujar Karl .

"cakap pasal Mark ni kan, esok Daddy die datang"ujar Steven .

"betul ke?!"ujar Karl teruja. Mana tak teruja apabila Daddy Willverinus datang esok.

Btw pasal name Martin tu, tu sebenarnya name abang Mark tapi ayah die pakai supaya boleh perdayakan musuh. And now die pakai name sendiri Willverinus.

"jangan bagitau Mark,nak suprise"ujar Steven lalu ketawa diiringi ketawa Karl.

"dah jom naik atas,nanti cari bini kamu tu"ujar Steven lalu bangun dari sofa dan keluar dari pejabat itu.

"lukisan ni cantek lah Daddy!"ujar Karl lalu melihat gambar yang Steven lukis sebentar tadi.

"gambar Moon?"soal Karl apabila lukisan yang Steven tulis itu adalah gambar adiknya ketika ketawa.

"haah,Daddy rindu die sebab tu Daddy lukis gambar die"ujar Steven lalu menekan tombol lif ketingkat atas.

"Karl nak simpanlah"ujar Karl lalu mengulung kertas tersebut.

"lantak kamulah, dulu Daddy suruh belajar melukis taknak!"ujar Steven lalu menjeling anaknya itu. Karl lu tersengih seperti anjing kurap.

"hehe,Karl malas"ujar Karl lalu mengaru kepalanya yang tidak gatal.

"Moon sorang je pandai lukis diantara kamu berempat"ujar Steven lalu lalu menjalan keruang tamu, Karl hanya mengikut dari belakang. Sape lagi kalau bukan 4 ekor jantan tu.

"ala Daddy ni,sekurang kurangnya Karl pandai lukis juga"ujar Karl lalu kembangkan hidungnya dengan lagak.

"setakat pandai lukis gambar tapak kaki kamu tu ape die? buruk!"ujar Steven selamba.

 This Girls Belongs To Mr Mafia『OG』Where stories live. Discover now