Part 15

63 6 0
                                    

"Saya nak jumpa Is sebab nak bincang pasal projek"kata Mark sebaik masuk dalam bangunan bilik Is.

"Kejap ye Tuan,saya check sama ada Puan Is ade ke tak"kata penjaga kauter yang bernama Emly. Mark hanya mengangguk perlahan lalu memandang sekeliling. Cuma ada beberapa pekerja yang keluar masuk dalam bangunan tersebut.

Bangunan Is yang luas menarik perhatiannya.
"Is ni kaya ke ape?"gumam Mark dalam hati.

"Encik sape yer?"soal Emly untuk kepastian sama ada Mark ingin berbincang projek atau ingin membuat benda lain.

"Mark"

"Ok!Encik boleh belok kanan sampai depan lif naik tingkat 24 belok kiri nanti sampai depan kaunter pertanyaa,Encik terus intro name Encik lagi sekali"

Mark hanya mengangguk dan belok ke kanan ikut cakap Emly tadi. Sampai depan lif dia lalu masuk dan memerhati sekeliling lif. "Cantik ,kemas and bersih"gumam Mark dalam hati.

"Nak jumpa Is"kata Mark sebaik sampai dikaunter pertanyaan yang dimaksud Emly. Evelyn lalu memberi senyuman manis kearah Mark. Mark hanha membuat muka dingin.

"Masuk je,Is ade kat dalam tu. Buat macam syarikat sendiri"kata Evelyn selamba lalu duduk sambil minum kopi.

"Name kau sape?"soal Mark

"Evelyn"

"Buat hot chocolate untuk aku,ingat kau soranv je nak minum"kata Mark selamba lalu berjalan kearah pejabat Is. Evelyn mencebik,dia baru sahaja duduk dah perlu berdiri untuk buatkan Mark hot chocolate.

"Sekali tu buat untuk Is lah"gumam Evelyn dalam hati,dia tahu air fav Is. Sebab dia dan Is adalah kawan baik sama seperti Vy,namun mereka terpaksa ambik cuti kerana bulan lepas syarikat Is tiba-tiba ada masalah.

Is ligat menekan butang komputer dengan laju kerana dia perlu hantar kertas-kertas yang berkaitan dengan kerjasama disyarikatnya dengan syarikat di Italy.

"Selesai pun!"monolog Is dalam hati.

Tok!

Tok!

Tok!

"Masuk!"laung Is. Melihat Mark masuk kepejabatnya dengan dingin membuat dia mengerutkan dahinya.

"Asal kau datang sini?"soal Is polos.

"Kau sini jap"Mark menyuruhnya mendekatkan kepalanya sedikit. Is menurut.

"Adeh"jerit Is kecil apabila Mark menjentik dahinya.

"Ape masalah kau bodo?!"marah Is

"Kau tu yang ape masalah?dah tau aku datang sini nak selesaikan projek pembangunan condominium tu lagi nak tanya"

"Tapi takyah samlai nak jentik!" Mark hanya membuat muka tidak bersalah.

"K bincang topic pembangunan condominium tu aku rase ade masalah sikit"kata Is

"Maksud kau?bukan pasal kualiti tu semua dan settle ke?"soal Mark pulak,aneh.

(Maaf yer,author tak tau sangat pasal project-project ni. Author main hantam jer)

"Masalahnya,pasal tu ade masalah sikit. Dinding tu boleh pulak korang nak buat dengan batu bata tapi 1 layer jer?nanti roboh nak tanggung?!"

"Aik bukan 10 layer ke?ikut permintaan kau"

"Otakmu 10 layer!baru jer tadi aku tengok doramg kate 1 layer jer letak!"

"Wtf!dorang buat kerja macam mana tho!"carut Mark kuat cukup mengejutkan Is.

Tok!

Tok!

Tok!

Bunyi ketukan pintu membuat mereka terdiam sebentar. "Masuk!"laung Is dari dalam,Evelyn yang membawa dua gelas hot chocolate lalu masuk kepejabat Is dan meletaknya diatas meja Is.

"Dah sampai minumam korang,chaw lu!"kata Evelyn lalu beredar dari situ. Mark memandang Is pelik.

Wait for part 16

110721

Vote k

 This Girls Belongs To Mr Mafia『OG』Where stories live. Discover now