Part 18

61 5 0
                                    

"tadi kate nak tolong,sekarang buat!"tegas Is,dengan segera Karl menyiapkan tugasannya.

*************

"mane Is nih?!dari tadi aku call tak angkat,mesej tak balas!risau nih"gumam Vy dalam hati apabila dari tadi dia menunggu Is pulang namun batang hidung Is langsung tidak kelihatan.

Dia mula risau lalu menelefon Evelyn.

"helo Evelyn!"-Vy

"yo wassup!asal call tengah malam ni?"-soal Evelyn pelik,jaramg Vy call die lagi-lagi time tengah malam. Nasib sekarang die tengah tengok drama korea.

"kau tau Is kat mane?soalnya dari tadi aku tunggu die balik tapi batang hidung die pun tak nampak!"-kata Vy agak cemas.

"tadi Is banyak kerja so die suruh aku balik dulu. Lagipun Karl,Mark,Mike and Kyle ade kat sana"-Evelyn

"banyak sangat ke kerja die?"-soal Vy

"banyak,sebab tu Karl tolong buat sekali. Kau try g pejabat die. Tengok dorang ade ke tak"-Evelyn

"erk okay ah. Sorry ganggu kau tido" -Vy

"chill bro,aku tengah layan drama korea"-Evelyn

"haih yela"-Vy

Tut!

Tanpa membuang masa Vy lalu naik atas ke biliknya lalu menukar pakaian. Selesau menukar pakaian dia meminta bodyguard menghantarnya ke pejabat Is.

(Btw Is upah boddyguard sebab Vy pernah hampir kene culik)

"dah sampai Puan"kata boddyguard tersebut.

"ok,awak boleh balik dulu. Nanti Is hantar saya kalau die masih ade kat pejabat. Boddyguard tersebut hanya mengangguk lalu Vy keluar dari perut kereta. Pejabat Is yang masih lampu terbuka dilihatnya sebentar.

"mesti die maaih ade  kat pejabat nih"gumam Vy dalam hati lalu membuka langkah masuk ke syarikat Is.

Sampai sahaja depan pejabat Is dia lalu membuka pintu tersebut. Terngaga dia apabila melihat mereka berlima yang sudah tidur. Patutlah tak balik-balik,tertidur rupanya. Vy lalu berjalan kearah Is dan membangunkannya.

"Is bangunlah!"kata Vy sambil membangunkan Is. Is lalu terbangun sebaik dikejut oleh Vy.

"kau buat ape kat sini?"soal Is dalam keadaan mamai namun masih suara dingin.

"kau tu tak balik rumah,aku risau so aku g sini"kata Vy sambil memerhati Karl yang sedang tertidur di sofa. Mark tidur didepan meja kerja Is begitu juga Is. Kyle dan Mike tertidur dilantai.

"oh,kau bangun kan dorang"kata Is,Vy hanya mengangguk lalu membangunkan Karl yang sedanv nyenyak tidur.

"Awak?oh awak?"panggil Vy sambil mengoyangkan sedikit bahu Karl.

"erm"sepatah kata Karl yang sedang mamai,kemudian dia mengeliat apabila tidurnya diganggu. Vy tersenyum apabila melihat Karl dalam keadaan mamai dan mengeliat.

"bangun la bangang!"kata Is sambil memukul kepala Karl kuat. Karl yang tadi dalam keadaan mamai kini sedar sepenuhnya apabila kepalanya dipukul. Dia memandang Is tajam dan Is hanya beriak biasa.

"eh bila mase kau ade kat sini?"soal Karl terkejut apabila Vy dihadapannya .

"saya  datang sini sebab risaukan Is, tak sangka korang tertidur sini sebab tu saya bangun kan awak. Tapi awak mengeliat bila saya bangunkam awak. Sebab tu Is pukul kepala awak"terang Vy. Karl lalu mengangguk tanda faham lalu dia memiliki idea.

"Vy!tengok kepala ni!kene pukul dengan Is!"kata Karl dengan manja. Membahang wajab Vy sebaik mendengar Karl mengadu dengan manja.

"er-awak ok tak ni?"soal Vy. Karl mengeleng.

"tengok ni,Is pukul aku kuat-kuat"adu Karl lalu menunjuk muka comel agar Vy memarahi Is. Is yamg mendengar hanya membuat muka mual dengan kegedikkan Karl.

"haih,Is janganlah pukul Karl kuat. Kesian kepala die"kata Vy lalu memegang kepala Karl lembut. Karl tersenyum bangga apabila Vy membelanya. Is hanya menunjuk jari tengah kearah Karl.

Barulah Vy tersedar yang dia memegang kepala Karl dengan lembut. Demgan segera dia mengalih tangannya. Karl menghalang dengan terpaksa Vy membelai rambut Karl.Geram!!

Mike dan Kyle  yang baru bangun lalu keluar dari pejabat Is kerana mereka tidak tahan mengantuk,dari tadi dorang menguap. Is masih bangunkan Mark.

"Mark!"

"erm" Mark masih keadaan mamai. Is mengeluh perlahan lalu mendekatkan bibirnya ke telinga Mark lalu menjerit.

"bangun!!"jerit Is,Mark lalu terbangun apabila Is menjerit ditelinganya. Dia memandang Is tajam.

"jom balik Is"ajak Vy lalu mendekati Is.

"dah jom,kemas barang korang pat"kata Is.

"k done"kata Karl apabila dia sudah memastikan tiada barangnya yang tertinggal.

"eh jap!"kata Mark lalu mengambil iphone x nya yang tertinggal dimeja kerja Is. Mereka hanya mengelengkan kepalanya. Lalu beredar dari pejabat Is keparking kereta.

"dah chaw lu!"kata Is lalu beredar dari situ meninggalkan Karl dan Vy. Mark sudah pun meninggalkan mereka berdua disitu tadi.

"eh,sape nak hantar saya?"soal Vy apabila Is meninggalkannya dengan Karl.

"takpe,aku hantar kau"kata Karl lalu membuka pintu penumpang depan. Vy hanya menurut.

"aku tau rumah kau ke?"soal Karl polos.

"tak"

"nanti tunjuk jalan"

"ok"

Kereta Karl mula meninggalkan perkarangan syarikat Is menuju kerumah Is.

Wait For Part 19

150721

Vote k

 This Girls Belongs To Mr Mafia『OG』Where stories live. Discover now