2

420 81 1
                                    

yuha’s

“ Naik motor? Dengan Eric? Ei tak nak! ”

Aku menggeleng sekuat hati, membantah sekeras-kerasnya cadangan mama tadi. Mama dah gila? Dengan uniform dan skirt pendek macam ni, mana mungkin aku sanggup naik motor ke sekolah. Lagi lagi dengan lelaki tu. Yucks.

“ Jalan tengah sesak ni. Kalau naik kereta tak sempat sampai sekolah. Naiklah sekali dengan Eric, boleh ya Yuha? ”

Aku menjeling sekilas ke arah Eric yang sedang bersandar pada motornya. Keningnya terangkat, memandang aku dari atas hingga bawah, “ Seems like I found the reason why you tak nak naik dengan aku. ” Dia datang dekat dengan aku. Dekat sangat, aku terpaksa tahan badannya dengan tangan.

Mwo? ”

Eric tayang wajah selamba, tidak peduli langsung mata aku yang menjegil ke arahnya. Dia ikat jacket miliknya di pinggang aku, menutupi bahagian lutut aku yang terdedah tadi. Oh, ini ke sebabnya?

“ Cepatlah naik. Nanti lambat kau marah aku pula. ”

Aku pasrah, terpaksa mengikut. Makin menolak nanti aku juga yang lambat. Aku duduk di belakangnya, tidak selesa. Aku tak pernah naik motor bruh. Lagi lagi kalau membonceng dengan lelaki yang aku tak kenal—

Iya, iya. Sekarang dia ni abang aku huh.

Hug me. ”

What? No way, man.

Eric memutarkan bebola matanya, geram dengan aku yang degilnya tidak boleh dibawa bincang, “ Lantak kau lah. Nanti jatuh tengah jalan, aku tak nak kutip kau balik. ” Aku berdecit. Macam ni perangai dia rupanya. Bukannya baik sangat pun. Entah kenapa orang asyik tergila-gila kan dia ni.

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

siblings. ericWhere stories live. Discover now