eric’s
“ Apa pelik sangat girlfriend kau tu? Macam tak ada reaction pun. Kau berdua memang betul-betul bercinta ke? ”
Aku menahan tawa bila Sunwoo tiba-tiba menegur selepas Yuha beredar naik ke kelas. Situasi tadi memang terasa janggal walhal both of us sepatutnya talk a lot. Macam pasangan lain. Ini tidak. Mata tak habis habis menjeling. Muka masam macam tertelan asam.
“ Red flag agaknya. ” Selamba saja Haechan menjawab, tidak menghiraukan langsung orang lain yang sedang lalu lalang di sini.
“ But seriously you're lucky, bro. She's hot tapi tulah, perangai tomboy. Aku selalu tengok dia hangout dengan lelaki. Tak pernah nampak dia berkawan dengan mana-mana girls dekat sekolah ni. Macam mana kau dapat couple dengan dia? ”
Hilang seribu bahasa untuk jawab semula pertanyaan Seungmin tadi. Rasa macam ada sesuatu yang menghalang aku untuk teruskan penipuan ni. Lebih baik aku berterus terang sajalah. Lambat laun terbongkar juga. Sorry, Yuha.
“ I–itu adik tiri aku. Not girlfriend. Orang lain tak patut tahu, but i guess all of you patut tahu. ”
Mereka tercengang, terkejut beruk. Tenung aku macam aku ada buat salah. Tak ada guna juga kalau aku terus sembunyikan hal ni. Bukannya jadi satu kesalahan besar pun kalau mereka tahu aku dan Yuha jadi adik beradik tiri.
She should be grateful to have me as her brother.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
YOU ARE READING
siblings. eric
Fanfiction⌈ discontinued ⌋ having a step brother like eric is not a bad idea actually. ft. eric sohn #1O. theboyz's malay fanfiction series © -sarahee :: 2021