yuha’s
Sampai dekat depan pintu pagar sekolah, habis semua orang nak menjeling aku. Apa? Tak pernah tengok orang naik motor berdua ke? Cungkil mata tu nanti. Topi keledar yang dipakai tadi aku serah pada Eric semula.
Naik motor dengan Eric rasa macam nak melayang aku di belakang. Dia bawa pecut, tak makan saman betul.
“ Aku tak nak orang tahu kita berdua adik beradik. ” Ayat pertama yang keluar dari mulut aku hanya membuatkan Eric tertawa kecil. Aku tak buat lawak lah, setan.
“ Kita pergi sekolah berdua pun orang dah syak something. So, kalau tak nak kita jadi adik-beradik tiri, kau nak kita jadi apa? Lover? ”
Lover? Kalau dah jadi siblings pun aku tak nak, inikan pula nak jadi lover? Tch, pergi mampus kau. Aku tidak membalas apa-apa, buat penat je aku layan manusia macam ni.
“ Yuha! ”
Aku pandang ke belakang, nampak wajah tiga ekor manusia yang sentiasa melekat dengan aku sepanjang masa. Siapa mereka? Sekejap lagi kau akan tahu.
“ Hey, babe. Tunggu dekat sini lepas habis sekolah, okay? I tunggu tau. Jangan nak lari pula. ”
Merah padam wajah aku tatkala mendengar suara Eric yang sengaja dikuatkan itu, sengaja betul mengundang perhatian ramai yang baru saja melangkah masuk ke perkarangan sekolah. Tidak cukup dengan itu, dia mengenyikkan matanya ke arah aku.
Tak guna kamu, anak Sohn. Memalukan sungguh.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
YOU ARE READING
siblings. eric
Fanfiction⌈ discontinued ⌋ having a step brother like eric is not a bad idea actually. ft. eric sohn #1O. theboyz's malay fanfiction series © -sarahee :: 2021