yuha's
“ Menyusahkan, tch. ”
Satu kerja pula nak kena hantar semula jacket ni pada Eric. Terpaksa berjalan menyusuri koridor, melepasi kelas pelajar senior dengan muka tembok. Diorang pandang aku atas bawah macam aku ada buat salah. Atau, mungkin sebab rumors murahan tu.
Sampai di hadapan pintu kelas Eric, aku menjengukkan kepala ke dalam. Waktu rehat baru bermula, suasana dalam kelas ni haru biru macam dekat pasar malam. Mata ni tak ada nampak pula kelibat lelaki tu sehinggalah—
“ Cari siapa— oh, Yuha? Eric's favourite girl? ”
Aku toleh ke tepi, ada beberapa orang pelajar lelaki sedang berdiri di hadapan aku. Aku tak kenal pun dengan mereka. Berkerut wajah aku merenung mereka yang sudah tersenyum semacam je. Tak pernah tengok perempuan ke korang ni?
“ Hey, Eric! She's here. ”
Tak lama selepas itu, Eric muncul depan aku dengan keningnya terangkat, tersenyum meleret. Aku benci senyuman tu, “ Hey, babe. Baru 3 jam tak jumpa, you dah rindu I ke? What’s bring you here? ”
I swear kalau bukan sebab kau abang tiri aku, dah lama tangan aku melekat dekat pipi kau. Siulan nakal daripada rakannya yang memenuhi gegendang telinga hanya menambahkan rasa jengkel aku pada Eric. Kalau aku tahu macam ni jadinya, aku sanggup bagitahu dia ni abang aku dan bukannya lover!
Aku hulur jacketnya dengan muka ketat, tak mesra alam. Lelaki ini tidak sambut huluran aku, hanya membalas ringkas namun kedengaran serius. Cukup buatkan aku terdiam sendiri di situ.
“ Keep it. Nanti nak guna juga, kan? And, you really need to lower your skirt, sweetheart. Those perverts keep staring at your legs. I hate it. ”
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
YOU ARE READING
siblings. eric
Fanfiction⌈ discontinued ⌋ having a step brother like eric is not a bad idea actually. ft. eric sohn #1O. theboyz's malay fanfiction series © -sarahee :: 2021