14

300 64 10
                                    

yuha's

7:30 p.m.

Yah, palli! ”

“ Sabarlah kejap! ”

Aku memberikan sentuhan terakhir pada wajah, mengoleskan gincu merah pada bibir. Siap! Alang-alang aku ikut Eric ke sana, lebih baik aku berhias lebih sikit. Mata sempat melihat biasan tubuh pada cermin, tersarung dress putih yang aku pilih di butik siang tadi.

Tidak melengahkan masa lagi, aku segera melangkah keluar dari bilik menuju ke tingkat bawah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tidak melengahkan masa lagi, aku segera melangkah keluar dari bilik menuju ke tingkat bawah. Eric menunggu di situ, kedua tangannya menyilang ke dada. Hampir jatuh aku dibuatnya. Tidak pernah lagi rasanya aku lihat lelaki ni dalam pakaian formal macam ni. He looks damn so hot, aucheh, sedar diri Yuha. Kau baru je puji abang sendiri.

Eric perasan aku sudah turun ke tingkat bawah, terus membuka mulut, “ I thought I need to stay here till the party comes to the end just for you. ” Perli aku lah tu. Aku memutarkan bebola mata, melilau ke tempat lain, “ Kau yang ajak aku, bukan aku nak ikut. ” Eric tidak pedulikan aku berdiri di situ, menuju terus ke kawasan luar rumah.

Wait Are you going to drive the car?

Aku perasan pada tangannya ada kunci kereta Porsche milik mama. Dia pandai bawa kereta? Dia dah ada lesen ke untuk buat semua ni? Melihat aku masih teragak-agak untuk masuk ke dalam badan kereta, Eric segera membuka mulut, “ I know what I'm doing right now. Just get in, Yuha. ”

Aku terpaksa mengalah kali ini, mengikut saja arahan lelaki kerek ni. Pintu kereta ditutup, mata aku mengerling ke arah Eric di sebelah, “ Kau ada lesen? ” Eric tidak menjawab pantas, sengaja melengahkan masa sehingga enjin betul-betul dipanaskan, “ Don't worry, sweetheart. Walaupun aku tak ada lesen, aku tahu bawa kereta. ”

If anything happen to us or this car, it's your fault. Not me. ” Awal-awal lagi aku sudah ambil langkah keselamatan. Manalah tahu kalau ada polis atau ada apa-apa terjadi sepanjang Eric pandu kereta mama ni, aku tak nak masuk campur. I don't care. Eric sekadar tersenyum senget, tidak mengambil kisah langsung ayat aku tadi.

Sepanjang pemanduan, aku ambil keputusan untuk mendiamkan diri saja. Kalau aku buka mulut atau cakap apa-apa nanti, bukannya Eric nak dengar pun. Dia lebih suka mengkritik dan membantah, huh.

“ Yuha. ”

Aku mengalihkan pandangan dari tingkap kereta pada Eric, mengangkat kening. Serius pula nada suaranya, aku pula yang rasa tak sedap hati. Ada kaitan dengan petang tadi ke? Aku masih tak tahu apa punca dia nampak marah sangat petang tadi.

About your friends. The 3 boys. You shouldn't invite them to our house.

Aku diam, mendengar setiap patah perkataan tadi penuh berhati-hati. Jadi, puncanya sebab mereka bertiga lah. Kenapa itu pun jadi satu masalah untuk dia? Aku ajak Taeyoung, Kangmin dan Sunoo datang rumah sebab kerja sekolah je. Bukan buat benda lain. Aku protes, membangkang sekerasnya, “ Why? Suka hatilah aku nak ajak sesiapa pun. Diorang kawan aku. Kenapa aku tak boleh ajak? ”

There's no any reason. Just don't invite them again. Listen to me. Geram pula aku dengan lelaki ni. Suka buat peraturan sendiri. Semua benda tak boleh. Aku menarik wajah masam mencuka, masih berdegil, “ No. I'm not going to do that.

“ Sohn Yuha. ”

I'm Choi Yuha. Not Sohn Yuha. And, my answer is still no. A big no. No compromise!

Aku mengalihkan pandangan ke luar, masih berkeras dengan pendirian sendiri. Ah, menyebalkan sungguh. Rosak mood aku.

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

siblings. ericWhere stories live. Discover now