7

378 82 0
                                    

yuha’s

“ A–apa? ”

Aku sengaja buat tidak dengar, hanya untuk memastikan telinga aku menangkap semula setiap butir kata yang keluar dari mulut lelaki ini dengan teliti. Eric tidak menjawab, hanya membuang pandangan ke luar kelas sambil tangannya dimasukkan ke dalam poket seluar. Dia berpaling ke arah aku semula.

Meet me at cafeteria in 5 minutes. ”

Lepas tu Eric pergi macam tu saja dengan kawannya, tinggalkan aku yang bingung dengan perangainya. Like seriously? Suka hati dia arah aku macam tu saja! Tangan aku mengepal penumbuk, terasa geram sungguh.

I hate that man, seriously ugh. ”

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

cafeteria.

“ Kau nak ke mana, Yuha? ”

Sunoo tarik lengan aku, menghentikan pergerakan aku. Aku menepis tangannya lembut, “ Aku nak jumpa Eric. Sekejap je. Kau bertiga pergilah dulu. ” Memang kebiasaannya aku rehat sekali dengan mereka di tepi padang. Tidak suka bersesak di ruang kafeteria yang penuh dengan manusia.

Namun, kini aku terpaksa angkat kaki ke sana juga. Aku sebenarnya dah terlewat. Dalam masa 5 minit, tidak mungkin aku akan sampai tepat di kafe. Aku tidak peduli pun pada mulanya. Namun bila memikirkan nasib yang bakal menimpa aku nanti, lebih baik aku menurut saja.

You’re late.

Aku menyilang tangan erat ke dada, berdiri di hadapan Eric dengan muka langsung tidak bersalah. Iya, betul aku dah lewat. Tapi kenapa dia perlu jumpa aku tengah-tengah kafe ni? Nak cari attention?

“ Pergi mana tadi? ”

“ Pergi cari k–kau lah. ” Perlahan saja bila perkataan itu disebut. Yelah, nanti terbongkar pula rahsia. Ada ke bercinta tapi panggilan bukan main kasar je.

Sit here.

No. ”

Baru saja aku ingin melangkah pergi, Eric tarik tangan aku dan secara automatik aku terduduk di sebelahnya.

“ Apa? ” Mata dijegilkan, tidak mengerti kenapa dia berkeras suruh duduk sekali dengannya. Eric memerhati aku secara diam sebelum mendekatkan bibirnya pada telinga aku, cuba membisikkan sesuatu.

We're a lover now. So, just do your work as a girlfriend. Kau ‘ girlfriend ’ aku. Mana mungkin aku nak biar kau duduk sekali dengan kawan lelaki kau, pabo. ”

Aku mengetap bibir, baru tersedar sesuatu. Kenapa aku tak terfikir tentang ni dari tadi? Risiko terlalu tinggi. Sudah tentulah aku kena duduk berkepit dengan dia, heol. Oh alangkah bagusnya kalau dari awal lagi aku biarkan saja kami diketahui sebagai adik-beradik tiri.

“ Kau yang nak sangat, kan? I did it just for you, babe.

Eric berbisik lagi, kali ini dia tersenyum sinis. Dasar tak guna.

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

siblings. ericWhere stories live. Discover now