15

261 59 12
                                    

yuha's

“ Yuha, listen. Don't talk to anyone. Don't get drunk. Specifically, avoid them. You're still underage— ”

“ Ya, ya aku tahu. Aku tahu jaga diri lah. Kau pergilah. ”

Dek disebabkan rasa sakit hati yang masih bersisa dalam hati, aku ambil keputusan untuk menjauh sekejap daripada Eric. Rajin pula tu membebel pada aku macam aku ni budak umur 7 tahun. Aku tahu lah nak jaga diri. Walaupun aku tak sepatutnya melilau seorang diri dalam hotel mewah ni, tapi lebih baik meredakan amarah dalam diri aku dulu. Betul lah yang Kangmin cakap. Party ni bukan biasa-biasa. Grand sungguh!

Jujurlah, aku tak kenal sesiapa dekat sini- bukan maksudnya aku langsung tak kenal. Most of them senior sekolah but, aku tak pernah berbual dengan mereka. And, ada juga tetamu yang aku tidak pernah lihat sebelum. Menyesal pula aku buat keputusan untuk lari daripada pandangan Eric. Apa aku kena buat dekat sini?

I've never seen you before, young lady. ”

Aku tersentak, segera menjauhkan diri bila ada seseorang menegur. Lelaki ini menahan, cuba menghalang aku pergi lebih jauh, “ Wait. Tunggu lah dulu. I just want to know about you.

T–there's nothing special about me. ”

Lelaki ni menayang senyuman sengetnya, berterusan menahan aku daripada beredar dari situ, “ Come on. I just nak tahu your name. It's not a big deal, right? ” Hati aku rasa tak sedap hati dengan stranger ni. Kalau aku berkeras tak nak ikut cakapnya, kau rasa dia akan buat sesuatu ke?

“ Yuha. ”

Thanks, God.

Eric datang menghampiri, menjeling ke arah tangan aku yang dipegang lelaki asing ini. Tangan aku direntap sedikit kasar sebelum mendorong aku ke belakangnya. I hate this kind of situation. No, it's like ada sesuatu yang tak kena antara Eric dengan lelaki ni.

Hey Sohn Youngjae, my friend! You know her?Oh, kawan Eric ke? Habis tu kenapa muka Eric macam tak puas hati je dari tadi.

None of your business. ” Mendatar saja suara Eric membalas, tidak memberi peluang kepada lelaki ini masuk campur atau mengetahui apa-apa tentang hubungan kami. Lelaki di hadapan kami ini masih menayangkan senyumannya, tidak peduli langsung dirinya dilayan seperti penjenayah di situ.

How sad. Aku baru nak kenal with this pretty lady. But, seems like she's yours. ” Jari runcing lelaki itu menyentuh pipi aku, terlalu spontan sehingga aku terpaksa mengundur ke belakang. Apa main sentuh-sentuh ni? Jijik. Tangannya tiba-tiba digenggam kuat oleh Eric, kasar membalas, “ Don't you dare to touch her.

Eric membawa aku jauh dari lelaki pelik tadi, terpaksa mengikut saja dek kerana aku tak nak mengeruhkan lagi keadaan. Seketika dia berhenti, menghela nafas perlahan. Tangannya juga perlahan-lahan melepaskan genggaman tadi, membiarkan aku berdiri kaku di belakangnya. Takut-takut aku nak panggil lelaki ni. Mana lah tahu dia marah sebab aku berjumpa lelaki gila tadi.

“ E–Eric. ”

“ Jangan cakap apa-apa. J–Just stay here. With me. Seeing you with him buat aku hampir jadi gila. I won't let the same thing happen again. ”

Apa maksud dia ni?

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

damn lama dah tak update. sorry, cuti cny nanti i update lagi :)

siblings. ericWhere stories live. Discover now