12

358 70 6
                                    

yuha’s

Y–you what? ”

Tipulah kalau aku cakap aku tak terkejut. Lepas dengar ayat terakhir lelaki ni tadi, kau fikir aku boleh berlagak selamba macam tak ada apa-apa? Disebabkan confession tak dirancang tadi, aku menjarakkan tubuh aku dari Eric sambil mata merenungnya atas bawah.

“ Itu sebelum aku kenal siapa kau. Lepas dah jadi adik tiri ni, hm reject terus. Tengok perangai tak padan dengan muka. ”

Aku tayang wajah cemberut, sakit hati mendengar komen pedas Eric tadi diselangi dengan tawa mengejek. Tch, sedap mulut mengutuk aku. Tak sedar diri dia pun sama je! Aku membalas semula, tersenyum senget, “ But, itu tak boleh padam kenyataan yang kau pernah suka aku betul tak? Aw, aku tahu aku cantik. ”

Eric memutarkan bebola matanya, konon terasa menyampah dengar aku puji diri sendiri. Dah tu, sebab apa lagi? Itu saja alasannya. Dek kerana aku sibuk berangan tidak sedar langsung lengan aku diheret oleh Eric, masuk ke dalam satu kedai secara tiba-tiba.

Yaish, kau ni kenapa? ”

Pick one dress here. ”

Kedai yang dia bawa aku masuk ni rupanya butik. Dahlah semua bling bling, sakit mata aku. Aku memerhati sekeliling, “ Kenapa bawa aku ke sini? Aku mana bawa duit nak bayar lah. ” Boleh tahan mewah kedai ni, sengaja suruh aku guna kad kredit yang mama bagi untuk shopping sakan ke?

Eric membalas sambil matanya ralit merenung skrin telefon, tidak peduli langsung pada aku yang tercegat di sebelahnya, “ I pay it for you. Just pick one. You're going to join the party tonight. With me. ”

Makin berkerut wajah aku mendengar ayat yang keluar daripada mulut Eric, “ Party apa? Aku tak— ”

It's Haechan’s birthday party. Aku kena bawa kau since dia dah jemput aku. Tak kan aku nak biar kau tinggal seorang diri dekat rumah? ” Aku mengangkat kening, bukan jadi satu masalah pun kalau aku tinggal seorang diri di rumah. I mean, dah besar panjang kan? Pandai-pandai lah jaga diri.

And one more thing, babe. Don't forget about your status as my girlfriend.

Okay, hampir terlupa aku tentang status tu. Status tu ibarat satu beban atas bahu, susah betul nak pikul lagi lagi aku bukannya pandai berlakon depan orang. Aku merengus perlahan, terasa sedikit menyesal kerana memulakan perbohongan macam ni, “ I shouldn't do this in the first place.

But now you already did it, so tanggung lah ya? Ah, palli! Just pick one of them. ”

Lahai, dia dengar ke aku merungut seorang diri tadi? Lepas tu, kenapa dia nak bebel dan complain padahal dia yang heret aku ke sini? Huh.

Do I really need to buy a new dress? Dekat rumah ada banyak dress yang aku tak pakai lagi. ”

Eric cepat-cepat membalas, “ All your outfits macam tak cukup kain, and of course. I’m not going to bring you there with that kind of dresses. Especially when those perverts ada dekat sana juga.

Aku terdiam, perlahan saja membelek semua dress yang tergantung pada rak. Aku perasan satu perkara. Eric memang tak suka tengok aku pakai outfit yang terdedah sana sini. Kenapa dia overprotective sangat?

Like I’m not his real girlfriend. Right?

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

siblings. ericWhere stories live. Discover now