yuha’s
“ Hah? ”
Aku dah agak sebenarnya reaction mereka bertiga ni. Mata terbeliak. Mulut ternganga. Muka masing-masing macam dumbfounded bila dengar Eric tu abang aku.
“ Jadi— ” Taeyoung bersuara semula.
“ —kau bercinta dengan abang tiri kau sendiri? Macam tu? ”
Aku tepuk dahi sekuat hati. Tak faham lagi rupanya yang seorang ini. Kalau dah jadi abang, nak bercinta tu mustahil sama sekali. Lagi-lagi dengan Eric. Ah, minta dijauhkan! Aku mengetap bibir, cuba menjelaskan perkara sebenar tanpa berselindung lagi, “ No, no! Bukan. Aku tak bercinta dengan dia, okay? Aku naik motor dengan dia hanya sebab nak pergi sekolah. Nothing else, trust me. ”
“ Habis tu kenapa dia panggil kau babe? Ada ke abang sendiri panggil adik dia macam tu? ” Aku menghela nafas. Susah betul bila bercakap dengan manusia yang terlalu innocent macam mereka bertiga. Kena terang satu-satu baru faham. Baru hadam dalam kepala.
“ He did that hanya untuk kenakan aku, faham tak? I told him jangan sebar fasal perkara ni. Since aku tak nak orang tahu kami adik beradik, so he introduced ourselves as a lover. ”
Mereka mengangguk laju, baru faham agaknya. Cakap tentang Eric, aku baru sedar jacketnya masih terikat elok pada pinggang aku.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
YOU ARE READING
siblings. eric
Fanfiction⌈ discontinued ⌋ having a step brother like eric is not a bad idea actually. ft. eric sohn #1O. theboyz's malay fanfiction series © -sarahee :: 2021