Danish mengalihkan juntaian rambut panjang Najmina yang berada di pipi mulus gadis itu dan menyelitnya ke tepi telinga Najmina.
Najmina tak tahu bila dia boleh biasakan diri dengan setiap perilaku kecil Danish yang memberi kesan besar pada hati dia ini. Danish berdehem kecil seraya tersenyum nipis.
"Maksud saya lebih dari itu," kata Danish dengan nada bersahaja. Dia tak nak Najmina panik dan dia nak tutup gugup sendiri.
Walaupun dia ada pengalaman tapi kenapa dia jadi seperti lelaki yang pemalu bila berhadapan dengan Najmina? Hati dia berdegup kencang tanda dia berdebar. Umpama ini kali pertama dia serapat ini dengan seorang perempuan.
Najmina terkaku lalu perlahan-lahan menoleh memandang Danish disebelahnya.
"Apa awak cakap?," tanya Najmina meminta kepastian.
Biar betik? Danish tanya dia soalan macam ni dalam suasana macam ni?
"Awak tak bersedia lagi ke?," tanya Danish dengan tenang. Dia tak nak memaksa jadi dia akan buat tak kisah kalau Najmina tak nak.
Dia faham kalau Najmina belum bersedia. Lagipun... Mungkin, Najmina belum cintakan dia. Jadi siapa lah dia untuk memiliki gadis ini sepenuhnya?
Najmina menepuk dahi sendiri dan mengumam sesuatu yang Danish tak dengar. 'Bersedia tu memanglah tak kalau dia tanya macam ni! Macam blur je? Betul ke Danish ni dah pernah... Urh!,' bicara hati Najmina.
Bagi Najmina, hubungan macam tu akan terjadi dalam keadaan dan mood yang datang sendiri. Bukannya bila Danish tanya dia dengan selamba macam ni.
"Bukan,"
"Bukan?," soal Danish balik.
"Tak nak lah cakap dengan awak," balas Najmina. Geram dengan Danish yang suka buat orang tak tahu nak kata apa.
"Jadi... Awak tolak saya lah ni?," tanya Danish.
Najmina menoleh pada Danish semula. "Bukan," jawab Najmina lagi.
"Dah tu?,"
Pipi Najmina mula memerah. "Saya malu sekarang ni jadi saya tak nak cakap dengan awak. Dah lah awak tu terlalu straight forward. Mood tak kena pula tu," komen Najmina.
Dia tahu Danish ni suami dia. Tapi tetap lah. Dia tak sanggup. Mood situasi ini terlalu ke laut.
Danish tersengih dan memeluk tubuh ramping isterinya itu. "Mood macam mana tu?," tanya Danish dengan nada ingin menggoda.
Najmina menelan liur. Gugup bila mood seperti ini tiba-tiba muncul. Baru dia sedar yang dia belum bersedia. Lagipun Najmina cuak. Bukan dia tak tahu masa silam Danish. Dia jadi insecure dan takut. Dia tak pernah berada dalam keadaan ini dan dia tak nak malukan diri sendiri!
Najmina berniat nak tolak dada Danish supaya dia dapat menjauh sedikit namun pergerakannya terkunci bila Danish bersuara.
"Saya dah jatuh cinta pada awak,"
Najmina tergamam dengan pengakuan itu. Tergamam pada pengakuan Danish yang kedengaran jujur dari hati itu. Danish menarik nafas perlahan. Dia memandang kedua-dua anak mata Najmina dengan pandangan yang tulus. Mata Danish yang agak sepet itu seperti tersenyum sekali dengan bibirnya. Raut wajah lelaki berkacukan Cina dan Melayu ini nampak berkali ganda lebih kacak dari biasa pada saat ini.
"Saya dah jatuh cinta pada awak, dengan awak, dan disebabkan awak. Saya tak pernah jatuh cinta atau sukakan seseorang macam yang saya rasa sekarang ni. Tapi saya tahu saya jatuh cinta sebab saya jelas dengan apa yang saya nak. Saya nakkan awak, Najmina,"
YOU ARE READING
The Fall Theory
Romance[Completed] 𝙸𝚗𝚝𝚛𝚘𝚞𝚍𝚞𝚌𝚒𝚗𝚐... Danish Lee bin David Lee. The Sweet Playboy. "I know why you fell. Because it's a warning before you fall in love with me," 'Because you are you and I love you,' Pertama kali si playboy itu buat ungkapan sede...