Snel loop ik naar Sanne toe, we gingen toch zwemmen vandaag. De zon schijnt in mijn gezicht en ik knijp mijn ogen dicht. Aangekomen bij het huisje van Sanne zie ik dat de familie buiten zit te ontbijten. Ik loop er voorzichtig op af. Ik haat het om mensen te storen. 'Hee Annabel, wat gezellig! Kom erbij zitten.' zegt Sandra, de moeder van Sanne. Ik ga zitten en kijk de tafel rond. Sanne haar vader zit een croissantje naar binnen te proppen en Lars, de broer van Sanne propt ook brood naar binnen. Sanne daarin tegen eet niks en zit er ook niet zo vrolijk bij. 'Mam, mogen Anna en ik van tafel? Dan kunnen we naar het zwembad' mompelt Sanne. Haar moeder knikt en Sanne staat snel op. Ik sprint achter Sanne aan. 'Wat is er?' vraag ik. 'Ruzie met mijn ouders natuurlijk' mompelt Sanne. Daarom is ze zo boos. Sanne had vaak ruzie met haar ouders omdat ze van haar ouders vrij weinig mocht. 9 uur thuis wezen etc. Niet leuk dus. Op deze leeftijd wil je gewoon los gaan en niet teveel regels hebben. Vroeger waren mijn ouders ook zo, maar ze hebben gemerkt dat zoiets niet werkt.
Bij het zwembad aangekomen lopen we direct naar de ligstoelen. 'Ik wil deze vakantie is een keer bruin worden!' zegt Sanne tegen me. We noemen elkaar altijd vampiers. We blijven wit, ookal liggen we de hele tijd in de zon. Hier in de zon, ben ik blij dat ik nu vakantie heb. De examenweken waren zo gestresst. En de dag dat je te horen kreeg of je geslaagd was, was ik zo nerveus. Wat als ik niet was geslaagd? Wat als ik dan in een stomme klas terecht kom? Maar om half 6 kreeg ik te horen dat ik was geslaagd. Ik was zo blij, weg van die school en op naar mijn opleiding! Sanne gaat ook dezelfde opleiding doen dus we zijn nog lang niet van elkaar af. Jammer genoeg niet, oke grapje.
"San?" vraag ik. Sanne kijkt me vragend aan. "David z-zei dat je met Jake praatte.." stotter ik. Sanne haar gezichtsuitdrukking verandert direct naar boos. "HIJ HEET JASPER!" gilt ze. "Heb je f-foto?" stotter ik verder. Sanne kijkt nog bozer. ''GELOOF JE ME NIET OFZO? JE BENT TOCH ME BESTE VRIENDIN. JEETJE ANNA'' schreeuwt ze in me gezicht en ze staat snel op en stampt boos weg. Ik tril helemaal. Ik kan niet tegen ruzie's. Hopelijk is dit geen langdurige ruzie. Ik kan niet zonder me vrienden, zoveel heb ik er niet. Ze vonden me raar, terwijl ik precies hetzelfde ben als andere. Ik heb alleen andere waarden en normen. Achja. Ik sta op van de ligstoel en spring in het zwembad. Even verkoeling zoeken. Totdat iemand me naar beneden trekt. Ik probeer nog naar boven te komen maar degene is te sterk. Ik voel mezelf heel licht worden.
Als ik nu doodga, ik hou van je papa en mama. Ik hoop dat Joyce gezond en mooi opgroeit en Melanie oud word met Daan. En Sanne dr droomleven bereikt. David, mijn liefste David. Ik zal je heel erg missen. Ik durfde het eerst niet toe te geven maar ...
Dan word ik opeens naar boven getrokken. Ik voel dat iemand op mijn borst begint te duwen. ''GEEF HAAR SNEL MOND OP MOND!'' hoor ik een oudere vrouw roepen. Dan voel ik opeens een mond op de mijne. En het voelt totaal niet goed. Na een paar seconden spuug ik het water uit wat bij mij naar binnen was gedrongen. Langzaam probeer ik me ogen te openen maar ik word verblind door de zon. ''Gaat het Belle?''
*****************************************
Na een hele lange tijd ben ik terug ! En wat heb ik dit gemist. Ik heb me boek net opnieuw moeten lezen want ik was eigenlijk alles kwijt haha. Shoutout naar ; Meira_Wille omdat ze me eraan herinnerde dat ik ook nog een boek moet schrijven !
Donderdag krijg ik de uitslag van mijn examen of ik geslaagd ben of niet. Spannend. Ik heb er over het algemeen wel een goed gevoel over maar je weet het maar nooit. Ik heb me gebruikersnaam by the way veranderd in romymariah_ !
Tot de volgende keer en deze keer zal het wel wat eerder wezen ;) .
JE LEEST
Don't touch me..
Teen FictionAnnabel Jake 2 met een vreselijke geschiedenis ontmoeten elkaar weer.