15. Bölüm: 'tatil planları..'

440 38 28
                                    

Hopppp! Tekrardan merhaba!
_____________

evde oturmuş berke ile kahvelerimizi yudumlarken bir yandan elimdeki telefona bakıyor bir yandan da hayatımın ne kadar hızlı şekillendiğini düşünüyorum..

ciddi anlamda yaşamımın şu son bir ayında yaşayıp yaşayabileceğim çok değişik anlar yaşadım.. berkenin istanbula gelmesi ve hatta birkaç hafta bende kalacak olması da bu değişiklikler silsilesinin son halkası olma hakkı kazandı. 

'bugün beni tanıştırdığın çocuklar çok garipti' berkenin konuşması ile daldığım yerden gözlerimi onun oturduğu koltuğa çevirdim. 'nasıl yani?' dedim kendimi frenleyemeyerek.. berke insanları çok iyi gözlemleyen biriydi, e grup hakkında gözlemlerini alsam fena olmazdı.. 

'yani.. benden rahatsız olma kısımlarını az çok anlıyorum ama bi gariplerdi. ciddi manada. özellikle o.. adı neydi.. kıvırcık saçlı olanın' 1 saniye kadar kısa düşünüp 'poyraz' dedim. 

'hah mesela o eleman aralarındaki en garibi. yani belki yarım saat beraber oturduk oturmadık ama konuşamadığı.. anlatamadığı birşeyler var gibi.. ya da dara. neşeli çocuk ama ne olursa olsun olayı ya da konuyu neyse.. toplama peşinde. yani hani birisi ortamda söylenmemesi gereken birşey der ya' başımı sallamakla yetindim. 'konuyu değiştiren biri olur mutlaka.. dara o karakterde biri...' 

berkenin bu analizini şaşkınlıkla dinlemeye devam ettim. 'batuhan?' dedim merak ettiğimi belli eder şekilde. 'eğlenceli ve kafa dengi bi tip olduğu belli. ama o da poyraz gibi birşey söylemek istiyor sanki.. hani nasıl denir...' 'haykırmak' dedim sesimin berkeye ulaşabilecek tınıda olup olmadığına dikkat etmeyerek. 'peki ya berkay ya da emin..?' bir iki dakika düşünür gibi yaptı. 

'seninleyken de öyleler mi bilmiyorum ama konuştuğumuz zaman aralığı içinde sadece 1 ya da 2 kere söze girdiler. içine kapanık tipler gibi duruyorlar ama.. erkek erkeğe bulunduklarında bu kadar sessiz olucaklarını sanmam..' ortamdaki sessiz havayı bozmak için olayı şakaya vurmaya karar verdim..

'peki aleyna?' dedim sırıtarak.

'valla sarı çiyan hiç değişmemiş. hala aynı, ve hala daha nasıl katlanıyorsun anlamıyorum' iki elini açıp bilmiyorum der gibi gülerek bana bakınca bende ona doğru güldüm. 

......

1 ay sonra Ayşe'nin ağzından..

uzun maratonlu okul günlerinin ardından zaman zaman başımızı kitaplardan kaldıramamışken ara tatil dönemine girmemiz ile herkes derin bir nefes aldı. 

2 haftalık ara tatile girmemiz ile rahatlasak da bir yandan da ekim ayının sonlarında olmamıza rağmen bizi ısıtmaya devam eden sıcak havalardan dolayı tatil yapıp yapmama konusunda da oldukça arada kalmıştık..

başta berkenin tavsiyesinin aleyna tarafından eminlere ulaşması ile hep bir ağızdan kamp yapalım mı? soruları çıkmaya başlamış, belli bi süre sonunda soruları karara bağlamamız ile de kamp yapmayı kararlaştırmıştık..

aleynanın alışveriş yapmak istemesi.. kamp yeri araştırması vs derken tatilin ilk haftasını koşuşturma ile kapattık. 

pazar sabahından çıkmaya karar verdiğimiz için bugün yani cumartesi gününden valiz ya da çanta diyelim ona  hazırlamaya başladım. 

iğneada'ya gideceğimizi öğrendiğimden beri yaptığım araştırmalar sonucu az çok yanıma almam gerekenleri zihnimde oluşturduğum için valizi hazırlamam da çok zamanımı almadı. 

....

yarın sabahla ilgili birkaç soru sormak için batuhanın numarasını tuşladım. uzun bir süre çalmasına rağmen açmayınca el mecbur poyrazı aramaya karar verdim. halbuki darayı ya da emin veya berkayı da arayabilirdin... sen susar mısın!? 

İki Deli | •Texting•Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin