Chapter three

6 2 3
                                    

[ 𝐉𝐞𝐦𝐩𝐮𝐭𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐤𝐚𝐧 𝐦𝐚𝐥𝐚𝐦.]

.

.

.

.

.

PUAN IM sedang membersihkan laman rumahnya dia menjenguk-jenguk keluar rumahnya melihat kemungkinan besar jiran depan rumahnya itu sudah pulang.

Dan besar saja dia dengar pintu gate dibuka. Dengan cepat-cepat Puan Im keluar sambil tersenyum mesra.

"selamat petang jiran!" sapa Puan Im. Jiranya itu bersama seorang lelaki.

"baru balik?" soal Puan Im. Kedua lelaki itu mengangguk.

"omo.. Macam penat je muka tu ha, meh lah singgah rumah makcik nanti, kita makan malam bersama ya? Pukul 7 hem? Jangan malu-malu!" ujar Puan Im.

"baiklah mak-"

"eh! Takpa makcik kitaorang boleh masak, taknak susah-susahkan makcik. " potong Seokjin. Taehyung mengerut dahinya.

"eh!.. Mana ada susah lagi pun kitakan berjiran?.. Datanglah nanti ya!" ujar Puan Im.

"baiklah makcik, kami akan datang nanti. " jawab Taehyung pula memeluk bahu Seokjin. Setelah Puan Im masuk, Taehyung meluku kepala rakannya itu.

"tak payah jual mahal sangat lah orang tua! Orang ajak makan je bukan ajak kau kahwin!" kata Taehyung samari berjalan masuk kedalam rumah.

"orang tua kau panggil aku. "

"lah.. Takkan aku panggil kau orang muda! Aku muda kau tu dah tua pun single lagi halah.. " ejek Taehyung.

"kurang asam punya teman! Pergi mandi lah!"

Drt..

Drt..

"hello?" jawab Seokjin.

"lama betul eomma tunggu anak eomma ni telefon menanya kahbar tak juga kunjung menelefonnya ha. " kata Puan Kim. Seokjin tersengih dan melabuhkan punggungnya duduk disofa ruang tamu.

"maaflah eomma.. Jin sibuk sikit akhir-akhir ni. " kata Seokjin. Puan Kim berdehem dihujung talian.

"macam mana dekat seoul seronok? Eomma ingat nak datang melawat dengar cerita kamu tinggal dengan Taehyung. " kata Puan Kim. Seokjin mengangguk meskipun ibunya tidak melihat.

"ya.. Kitaorang tinggal serumah. Eomma apa khabar?" soal Seokjin.

"haha.. Eomma sihat Jin jangan lama-lama dekat sana jangan lupa eomma dengan apa dekat disini. Kalau ada cuti baliklah gwacheon ye. " kata Puan Kim.

"ye eomma.. Okey lah eomma Jin nak mandik ni, baru balik dari kerja kepak dah balik ni ha. " kata Seokjin.

.

.

.

.

.

Yoora turun keruang tamu selepas selesai mandi. Hari ini dia tidur seharian mungkin penat berkerja hingga larut malam semalam.

Kemudian dia pun melangkah duduk disofa sambil mask yang menempil pada wajahnya. Rambutnya yang masih basah dikeringkan dengan tuala kecil.

JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸Where stories live. Discover now