Chapter Sixteen.

3 1 0
                                    

[𝐂𝐚𝐧 𝐈 𝐬𝐚𝐲 𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐲𝐨𝐮.]

.

.

.

.

.

.

.

“mengandung!!?.” terkejut bukan main bila dapat tahu Suzy sudah merancang senyap dengan Taehyung dan keluarga mereka, dan merancang mengadakan majlis perkahwinan pada hujung minggu ini nanti.

“kau tak bagitahu aku tae!?.” Seokjin mengerut dahinya.

Yoora dan Suzy saling jeling menjeling, Yoora tidak puas hati bila dia sama sekali tidak tahu Taehyung adalah teman lelakinya selama ni.

“kau tahu aku baru berancang nak ajak Taehyung dating.”

“diamlah!.” Sezy memukul paha Yoora, mengundang tawa dari Yoora.

Malam itu kesemua mereka makan malam bersama. Banyak hal yang mereka bincangkan termasuk pertemuan pertama kali Suzy dan Taehyung.

.

.

.

.

.

.

Seokjin pergi bilik pengurus Hospital selepas dia di panggil oleh salah seorang pegawai disana. Seokjin masuk ke bilik pengurus selepas ketuk kan pintunya di sahut oleh pengurus.

“Ha.. Dr. Kim.”

“selamat pagi Tuan.” mereka berjalan ke sofa, Seokjin duduk didepan pengurus itu. Dia tidak membuka bicara sebaliknya assistant Pengurus memberikan dia sebuah dokumen kerja.

“tadi pasukan perubatan dari Hospital Myung hantar laporan sukarelawan mereka ke sini dengan tujuan minta pertolongan.” jelas Pengurus itu.

“semalam di Uruk, Iraq terjadinya gempa bumi buat kali kedua, pasukan tentera Korea juga ada disana yang dimana negara itu memerlukan bantuan kita sebagai dokter juga. Di tampak loji kelmarin berlaku runtuhan teruk, mereka berjalan menyelamatkan 10 mangsa, hari ini hari ke dua mereka menyelamatkan mangsa banyak pesakit mati dan cedera teruk termasuk askar.” kata Penguru itu, Seokjin menyemak info berkait kejadian itu.

“jadi dokter nak saya ke sana?.”

“ya, benar.” angguknya.

“saya nak kamu terbang hari ini juga ke Iraq mereka benar-benar perlukan bantuan kita. Ketua dokter, Professor Seo cedera parah semasa melakukan rawatan susulan disana, dia terhempap batu besar, sekarang dia berada di kem perubatan melakukan rawatan susulan.”

“baik Tuan.”

“bawa pasukan kamu ke Iraq dan semua tugasan kamu akan saya serahkan ke Dokter lainnya.” Seokjin mengangguk.

“ingat.. Dokter sahaja, sebab disana jururawat sudah banyak.” Seokjin angguk lagi.

Selepas mendapat arahan dari atasan Seokjin bersama Dokter Jay terbang ke Iraq. Mereka selamat sampai di lapangan terbang disana. Keduanya masih menunggu kapal terbang dari tentera Korea yang ditugaskan untuk membawa mereka ke kem dahulu selepas itu ke tapak kejadian gempa bumi berlaku.

JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸Where stories live. Discover now