Chapter Fifteen

3 1 0
                                    

[𝐃𝐨𝐧'𝐭 𝐛𝐞 𝐬𝐚𝐝.]

.

.

.

.

.

.

.

Yoora duduk diam di kantin, shifnya hari ini sehingga malam. Ditambah hari ini tadi ada pesakit mati membuatkan Yoora menjadi mengerti kerja seorang dokter bedah.

Berdepan dengan hidup dan mati seorang pesakit, berjuang membantu keluarga pesakit. Meskipun mereka bukan seorang malaikat tetapi kerja ini juga menjadi tanggungjawab membantu manusia.

“cik Yoora?.” sapa Seokjin. Yoora mendongak lihat Seokjin membawa dua botol air jus, satu diserahkan padanya.

“mesti kau tak pernah hadapan situasi macam tadi kan?.” tanya Seokjin, Yoora tersenyum sahaja.

“saya ingat lagi masa mula-mula saya ambik keputusan untuk jadi dokter, saya betul-betul takut andai kata saya tak dapat tolong pesakit, tak dapat selamatkan dia.” ujar Seokjin menatap Yoora.

“tapi..ayah saya pun bekas dokter pakar bedah, dia bagitahu saya tak kira macam mana pun rasa takut kita tu, sedih kita tengok keluarga pesakit.. Kita dah buat yang terbaik, tuhan yang tentukan segalanya.”

Yoora mengangguk. “terima kasih untuk kata-kata tu.”

“sama-sama. Jadi jangan sedih hem.. Saya faham situasi yang sama masa keluarga awak ditimpa musibah. Life goes on.”

Yoora tertawa kecil, begitu pun Seokjin. Lama mereka berdua berdiam diri. Seokjin membuka bicaranya.

“cik Yoora.” panggilnya.

“hm?.”

“malam esok awak ada masa?.” tanya Seokjin. Yoora mengeleng.

“takda?.”

“bukan! Haha.. Maksud saya, saya free esok.” Seokjin mengangguk dengan tersenyum tipis. Dia kemudian berdehem.

“apa kata esok kita makan malam bersama dekat rumah saya pula. Saya masak, pukul 7 malam esok.” kata Seokjin. Yoora mengangguk.

“baiklah.”

“jumpa lagi.” Seokjin bangun lalu meninggalkan Yoora sendiri. Begitu perginya Seokjin, Yoora lihat botol jus yang diberikan oleh Seokjin tadi membuatkan dia tersenyum manis.

“baik betul dokter Kim ni.. Kadang-kadang suka marah-marah.. Kadang okey.” kata Yoora dia tidak banyak pikir lagi, dicapainya botol jus itu.

“apapun terima kasih jiranku handsome hehe.”

.

.

.

.

.

.

.

JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸Where stories live. Discover now