[ welcome to Kim family.]
..
.
.
.
.
Dua hari Yoora tidak berjumpa dengan Seokjin selepas mereka pulang dari temu janji mereka yang pertama selepas Seokjin melamarnya menjadi kekasih lelaki itu. Dan keesokkan harinya Seokjin kata dia ada hal famili.
“yoora.”panggil Nayeon. Gadis cantik itu duduk diatas meja kerja Yoora dengan memegang telefon di tangannya wajahnya cemberut.
“kenapa ni?.” tanya Yoora.
“kapten Jeon tak call aku pun sejak kami last jumpa masa kahwin Suzy sunbae!.” rungut Nayeon. Yoora tersengih.
“cik Nayeon.. Awak faham apa itu maksud cinta satu malam?.”
“apa tu!? Jangan berdalih-dalih lah pening ni tau!.” Yoora benar-benar ingin ketawa keras bila lihat raut wajah Nayeon yang benggang bila crush dia tidak mengendahkan dia selepas pertemuan pertama mereka.
“yelah..korang bercinta atau rapat malam tu je takda hari seterusnya.” kata Yoora.
“bercinta??.”
“bukan benda tu.. Kau jangan salah faham. Maksud aku hubungan pertama kau dengan kapten Jeon kau tu.” kata Yoora.
“tulah tu!.”
“jangan letak harapan tinggi sangat dekat dia.. Seokjin cakap dia jenis yang selalu sibuk biasalah diakan askar jadi dia takda masa melayan telefon nyah oi.. Dia kena juga jaga keamanan negara kita..”
“negara kita ni aman lah ni!.”
“mana kau tahu? Dekat luar sana macam jenis peperangan negara yang memerlukan hikmat pertolongan tentera Korea, faham ke?.”kata Yoora serupa mak-mak.
Nayeon dengan muncung bibir kembali ke meja kerjanya, hari ini mereka datang memantau keadaan pesakit yang sudah kembali pulih setelah menjalani pembedahan dari dokter yang di arahkan oleh pengarah syarikat sepanjang Seokjin dan Jay tidak ada di Korea belum lama dulu.
Yoora pergi ke wad pesakit memeriksa keadaan mereka memastikan mereka makan ubat seperti yang diarahkan.
“selamat pagi tuan.. Dah makan? Ubat dah makan?.” tanya Yoora sambil memasang blood pressure monitor.
“sihat nurse.. Dah makan.” jawab tuan itu.
“bila saya nak keluar nurse?.”
“semestinya awak akan keluar tidak lama lagi.. Tapi lepas ni awak kena kerap selalu datang ke hospital untuk buat radioterapi sebanyak 15 lagi hem?.” pesan Yoora.
“tapi kan saya dah di bedah kiranya okey lah kan?.”
“benar.. Saya faham, tapi inikan untuk kebaikan tuan juga.. Macam kerja seminggu sekali dua hari cuti. Kalau encik dah okey tak perlu datang dah.”
“baiklah nurse.”
“okey.. Darah encik okey, cuma banyak kan rehat ya? Nanti dokter Kim datang tengok sama ada awak lulus keluar atau tak lagi.” kata Yoora.
YOU ARE READING
JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸
RomanceKIM SEOKJIN & IM YOORA "macam jumpa manusia terkacak didunia! wuish!" Bermula dengan berpindah ke sebelah rumahnya Yoora dihantui bayangan lelaki kacak itu. Lelaki 29 tahun itu tidaklah segalak dirinya. Santai dan matang. Yoora jatuh cinta pada...