chapter eight

6 1 0
                                    

[ 𝐏𝐞𝐧𝐠𝐚𝐥𝐚𝐦𝐚𝐧 𝐛𝐚𝐫𝐮. ]
.

.

.

.

DISINI mereka berada, Kim seokjin, Im Yoora, Jay Park, Choi Yeonjun dan Im Nayeon berada di bilik pejabat khas buat kumpulan Seokjin.

Yoora berjalan-jalan melihat sekeliling dia lihat ruang ini yang selesa. Ada empat meja kerja, dan satu bilik ofis semestinya buat Seokjin. Kerana dia ketua bagi kumpulannya.

not bad right?” soal Seokjin. Keempat bimbingannya mengangguk kepala. Seokjin tersenyum.

“jadi.. Apa kata kita raihkan pertemukan kita hari ini nak??” ajak Nayeon. Dia tersenyum memandang Seokjin bersamaan dengan yang lain.

sound great! Jomlah! Aku takda shif malam hari ni. ” kata Yeonjun. Jay ikut mengangguk.

“Yoora?” tegur Seokjin. Yoora mengengmamkan mulutnya lalu mengangguk setuju.

yeay! ” sorak Nayeon.

.

.

.

.

Sesudah selesai mereka berkerja, kumpulan asuhan Seokjin keluar makan daging bakar dengan solju.

“wah! Bestnya!”

Semua mereka sedang menunggu makanan yang dipesan sampai. Seokjin dan rakan sekumpulannya berbual beberpa perkara.

“dokter Dong-gu tu macam nak bersaing je dengan kita. ” ungkap Nayeon. Jay pun mengangguk.

“setuju. Dia macam tak suka dengan dokter kita yang kacak ni. ” usik Jay. Seokjin tersenyum malu. “ eih.. Aku memang handsome tapi kita berkerja bukan berlawan ya.. Ini pesakit real bukan patung macam kita belajar dulu. ” pesan Seokjin.

“ baguslah dokter ni, dahlah kacak positif pulak tu. Tak pernah buruk sangka dengan orang. ” puji Nayeon.

Seokjin tersengih, “ yeke? Mana awak tahu saya baik? ”

“ sebab lelaki budiman selalunya macam dokteri cia... ” usik Nayeon. Yeonjun menggelengkan kepalanya.

“ kau kalau tengok je dokter-dokter kacak macam tak pernah tengok lelaki kan? Mengatal! ” ejek Yeonjun. Nayeon memukul bahu Yeonjun.

“ dah-dah.. Mari makan!. Harap-harap semua proses pembedahan kita berjalan dengan lancar. ” kata Seokjin mengangkat gelas beer nya.

“ cheers! ”

Mereka minum dan makan diiringi penuh tawa ria. Seokjin diam sahaja memerhatikan rakan sepasukannya. Dia sebenarnya diam bukan kerana apa, kerana dia lihat Yoora yang sudah sedikit mabuk.

“ okeylah.. Jom balik, dah pukul 9 malam ni. Esok nak kena awal pula. ” ujar Nayeon. Kesemua mereka setuju.

“ saya akan bawa Yoora pulang. ” ungkap Seokjin. Yeonjun, Nayeon dan Jay memandang Seokjin.

“ eh.. Jangan salah faham rumah kami berdepan sahaja. Dia jiran saya. ” kata Seokjin.

“ lah.. Ingatkan girlfriend dokter lah tadi kan.. ” kata Yeonjun kepada Nayeon dan Jay. Seokjin tersengih.

JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸Where stories live. Discover now