[ 𝐏𝐞𝐥𝐚𝐣𝐚𝐫 𝐭𝐞𝐫𝐥𝐮𝐤𝐚. ]
..
.
.
.
.
YOORA baru sahaja selesai memeriksa pesakit di wad hospital. Dia kembali ke kaunter semula.
"hai. "sapa seseorang. Yoora berpaling dia mendapati Seokjin berdiri dengan tersenyum kearahnya.
"dokter Seokjin? Ada apa?" soal Yoora.
"takda apa.. Cuma nak bagitahu awak sesuatu. Hospital kita akan terima dua pesakit VVIP bulan depan. Diaorang menghidap penyakit, dan saya dengan seorang lagi dokter diarahkan untuk cari pasukan. " terang Seokjin. Yoora mengerut dahinya.
"jadi dokter nak saya dalam pasukan dokter ke?" bersinar-sinar mata Yoora selepas menerima ajakan Seokjin. Lelaki itu hanya terkekeh kecil.
"ya.. Itu pun kalau awak sudi. "
"yes! S-saya okey!" balas Yoora. Seokjin mengangguk.
"jumpa di pejabat saya esok ya?." kata Seokjin. Yoora mengangguk.
.
.
.
.
.
Seokjin dan Dong-Yu sama-sama melangkah mendekati rumunan orang yang menjerit meminta pertolongan dari jururawat serta dokter yang lainnya.
"ada apa ni?" soal Dong-Yu. Seokjin mendekati mereka satu persatu.
"kenapa?" tanyanya.
"dokter! Tolong anak saya! Tolong.. " jerit seorang wanita dia mendekatk Seokjin dengan memegang lengan anaknya.
"tolong dokter. " darah bercucuran jatuh ke lantai. Seokjin mengangguk menyuruh seorang jururawat membawakan dia kerusi roda.
Jururawat itu pun mengangguk dan berlari mencari kerusi.
"apa yang berlaku sebenarnya macam mana boleh jadi macam ni?" tanya Seokjin membelek luka itu. Panjang lukanya sepanjang 8 cm. Lukanya ada dua garis satu lagi luka hanya sepanjang 5 cm.
"saya bergaduh. " jawab budak lelaki itu membuatkan Seokjin mendongak. Dengan memandang pelajar itu.
"ya? Tapi kenapa diaorang lun terluka juga?" Seokjin menunjuk ada 4 orang lagi pelajar yang berdarah-darah sambil memandang kearah pelajar yang bakal dirawat olehnya.
"saya pukul diaorang balik" jawabnya singkat. Seokjin terlalu mencurigai pelajar itu. Dia kemudian mengarahkan pelajar itu agar duduk dikerusi roda agar dapat mengelakkan pelajar itu jatuh pengsan kerana darahnya terlalu banyak keluar.
Dong-Yu pula merawat sisa pelajar yang lain. Dia bersama beberapa orang dokter.
"luka kecil je ni, bawa mereka masuk wad. " kata Dong-Yu.
YOU ARE READING
JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸
RomanceKIM SEOKJIN & IM YOORA "macam jumpa manusia terkacak didunia! wuish!" Bermula dengan berpindah ke sebelah rumahnya Yoora dihantui bayangan lelaki kacak itu. Lelaki 29 tahun itu tidaklah segalak dirinya. Santai dan matang. Yoora jatuh cinta pada...