chapter nine

9 1 0
                                    

𝐍𝐞𝐰 𝐣𝐨𝐛.
.

.

.

.

.

SEOKJIN pergi kerja hari ini, coat hitam luar, t-shirt putih didalam dan seluar slack berwarna hitam penampilannya simple hari ini.

“ oh selamat pagi dokter kim.” kata Yoora tersenyum memandang Seokjin. Lelaki tinggi itu terkejut melihat Yoora.

Dia terus teringat akan kejadian yang berlaku semalam. Namun Seokjin terus memaniskan mukanya dengan senyuman. “ cik yoora dah okey? ”

“ dah.. Terima kasih sebab hantarkan saya. Eomma saya bagitahu. ” kata Yoora tersenyum. Seokjin mengangguk.

Tiba-tiba suasana diam, Seokjin yang masih teringat hal kemarin dia tertanya-tanya apa yang gadis itu sebutkan. Bukan tidak dengar cuma.. Suara Yoora kurang jelas. Yalah, dalam keadaan mabuk kan?.

“sa–” serentak keduanya bersuara hingga Yoora tersengih.

“ takpa lah, saya pergi dulu jumpa nanti dokter.” ujar Yoora mula melangkah meninggalkan Seokjin yang berdiri kekok disana.

“ tunggu kita sama-sama pergi.. Lagi pula kita satu tempat kerja kan? ” kata Seokjin. Yoora mengangguk sambil tersenyum.

.

.

.

.

.

Sejam sudah waktu berlalu pejabat kumpulan Seokjin yang tadi sunyi kini dihadiri dengan suara Yeonjun, Nayeon dan Jay. Mereka selesai sarapan pagi dikafe tadi.

Kebetulan mereka bertemu. “ oh? Yoora? Awal hari ni? ” tanya Nayeon duduk dimeja kerjanya bersebelahan dengan Yoora.

“ takda la awal mana, kenapa korang lambat masuk kan ada meeting lepas ni? ” kata Yoora.

“ ala.. Lambat sekejap je, lagipun dokter Kim jumpa ketua hari ni. Dia dengan dokter Dong-yu ambik profile pesakit. ” jelas Yeonjun. Yoora dan Nayeon terangguk.

Pintu kaca pejabat dibuka menampilkan Seokjin berjalan terus ke meja mesyuarat. “ alright everyone.. Ini laporan tentang pesakit dan sedikit berkenaan dengan si pesakit. ”

Seokjin mengedarkan kertas laporan pada teamnya.

“ nama pesakit Go Shin-He, berumur 50 tahun berjantina perempuan. Dia akan menjalani pemeriksaan jantung. ” kata Seokjin.

“ jantung? Nampak normal je? ” kata Yeonjun. Yoora ikut setuju dengan anggukannya.

“ tidak.. Jantung dia sangat lemah sekarang, tadi pesakit masuk wad kecemasan sebab serangan sakit jantung. Sekarang pesakit sedikit stabil. ”

“ jadi.. Apa kita kena buat dengan jantung dia? ” soal Nayeon.

“ so.. Sebelum itu semua saya nak buat ujian tekanan darah dahulu.. Kemudian bukan test kandungan gula dalam darah dan selanjutnya. Cik Yoora awak tahu kan kerja awak macam mana? ” kata Seokjin. Yoora mengangguk.

JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸Where stories live. Discover now