chapter seven

8 1 0
                                    

[ 𝐉𝐚𝐭𝐮𝐡 𝐜𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐛𝐞𝐫𝐤𝐚𝐥𝐢-𝐤𝐚𝐥𝐢.]
.

.

.

.

.

.

“DOKTER KIM!” panggil Yoora berlari kecil kearah Seokjin. Lelaki itu pula menghadiahkan dia senyuman tipis.

“wah.. Hebatnya dokter Kim jadi hero korea! Gila siak!” puji Yoora. Seokjin mengelengkan kepalanya. Semalam punya cerita dia masih ingat lagi bagaimana lelaki yang merangkap lelaki pujaan hatinya itu menolong pelajar yang dibuli.

“makin jatuh cinta saya! Jatuh cinta berkali-kali dengan dokter.” sebut Yoora malu-malu. Dia sendiri tidak tahu bagaimana dia boleh tertarik dengan Dokter sekacak Seokjin ini.

Mungkin kali pertama lelaki itu menjalankan tugasnya dihospital ini?.

“jangan mengada-ngada lah cik Yoora. Kita kat sini nak berkerja ya bukan bercinta. ” jawab Seokjin membelek laporan pesakit.

Panjang sedepa mulut Yoora mendengar itu. Dia memaparkan reaksi sedihnya. Seokjin menoleh.

Dia memandang Yoora yang bertongkat dagu didepan kaunter. Seokjin tersenyum.

“kau suka aku?” soal Seokjin. Yoora membalas pandangan Seokjin.

“kalau ya.. Kau kena jadi team aku. Hari ini pesakit vvip kita mungkin akan datang. ”kata Seokjin, Yoora terus tersenyum.

“mesti! Sayakan takkan buat dokter kim kecewa. ” kata Yoora tersenyum menampakkan giginya. Seokjin tergelak kecil.

araseo.. Araseo.. Dah-dah pergi sambung kerja awak oh ya kumpulan orang ya.. Jangan semua perempuan pula tambah lelaki. Cari lagi tiga orang. ” kata Seokjin menepuk-nepuk bahu Yoora.

Yoora pula tersengih sendiri. Dia memandang rakannya yang memandangnya dengan pandangan jijik.

“kau bodoh erk? Senyum-senyum seorang pula.” tegur Suzy. Terus kecut senyuman Yoora.

“apa ni tak baik tau! Hah! Jom masuk team dokter Kim. Hospital kita nak terima pesakit vvip. ” Suzy terus tersenyum.

“sebenarnya aku dah ikut team Dong Yu. ” jawab Suzy.

“sampai hati kau! Tak bagitahu aku pun ya!”

“eh! Bukan tak bagitahu aku baru je kena lamar dengan dokter. ”

“perasan siapa nak lamar kau hah! Eleh dah aa kau jauh sikit aku nak merajuk ni!” ujar Yoora rakannya itu terus tergelak.

“alolo.. Jangan lah merajuk sayang.. Nanti tak cantik dah.. ” pujuk Suzy.

“kau pujuk ke kau kutuk aku ni!?” Suzy ketawa terbahak-bahak.

.

.

.

.

Yoora sedang berjalan di koridor pembangunan hospital sambil bermain dengan telefonnya. Tiba-tiba dia terlanggar sesorang.

“omo.. Maaf. ”

Yoora mengerut dahinya dia menjeling tajam kearah empunya suara.

“buta ke apa?” ujar Yoora. Lelaki itu tergelak kecil.

“garangnya cik adik ni... Rawr!” Yoora menjeling.

“ku tampo karang!.” balas Yoora. Park Jong Seong atau mersa dipanggil Dokter Jay Park. Dia tersenyum melihat kerenah Yoora.

Satu-satunya jururawat yang garang sikit perangainya. Jay berpeluk tubuh.

“kau buat apa kat sini? Aku ingat kau dah pergi dah tadi?” soal Yoora. Jay mengangkat keningnya.

oh come on.. Jangan garang sangat dengan aku boleh tak?” kata Jay. Yoora buat-buat tidak mendengarnya.

“aku tunggu dokter kim datang, dia kata dia nak jumpa kat sini. ” jawab Jay. Yoora memandang Jay.

Dia pelik sebenarnya bagaimana dokter diwad kanak-kanak boleh berada disini sekarang. Mereka sepatutnya berada di wad sana. Dia pandangan kiri dan kanan.

Datang lagi dua orang jururawat. Lelaki dan perempuan.

“hai! Saya Im Nayeon. ” katanya memperkenalkan diri. Diikuti dengan seorang jururawat.

“saya Choi Yeonjun. ” jawabnya. Yoora membungkukkan sedikit tubuhnya bagi menyapa mereka.

“oh.. Semua dah sampai? Baguslah. Saya rasa kamu semua kenal saya. Saya dokter Kim Seokjin biar saya perkenalkan sekali lagi. Dan ini jururawat Im Yoora.”

“Dokter Jay Park pula bekas pakar bius, jururawat Yeonjun dan Nayeon pernah ikut jalani pembedahan perdana menteri Korea dahulu. ” kata Seokjin.

Yoora tersengih rupanya mereka semua berpengalaman daripadanya yang baru sekali sahaja memasuki bilik bedah.

well.. Ladies and gentlemen mari saya bawakan kita ke pejabat rasmi kita. ” ujar Seokjin. Yoora mengangguk lalu tersenyum.

Mereka mula berjalan melewati satu lagi kumpulan yang ditugaskan untuk merawat pesakit VVIP nanti.

“ha.. Dokter Kim, dah kumpulkan orang? ” tanyanya. Siapa lagi jikalau bukan Dong Yu. Yoora mengeluh panjang.

“sudah.. Dan saya rasa awak pun dah bersedia untuk kerja ni. ” jawab Seokjin tenang.

Dong Yu terkekeh kecil.

“saya dah lama jadi dokter dekat hospital ni.. Dan saya tahu sejarah dokter, jururawat yang awak upah. Good luck than.. ” ujarnya.

“ini bukan pertandingan Encik Dong Yu. Tapi ini kerja yang diuntukkan buat saya dengan kumpulan saya. Rasanya takda benda yang menyinggung perasaan bukan?” kata Dokter Kim. Dia melangkah diikuti dengan rakan seteamnya.

“kau yang buat semak hospital ni apa lagi. ” balasnya sayangnya Seokjin tidak mendengarnya.

.

.

.

.

.
Tbc

JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸Where stories live. Discover now