.
.
.
.
.
.
SEPERTI hari-hari biasa Yoora dan Seokjin akan bersama-sama turun ke tempat kerja. Yoora dan Seokjin sudah mulai akrab antara satu sesama yang lain. Pada hari ini Seokjin akan memberi tips buat pelajar-pelajar yang mengambil khusus dokter bedah.
Yoora bersama ahli kumpulannya yang lain duduk di pejabat memandangkan kerja mereka sudah selesai dilakukan. Dua pesakit vvip Seokjin dan Dong-Yu juga tidak menunjukkan sebarang tanda-tanda memerlukan pantauan mereka maka dengan itu kedua vvip tersebut dikeluarkan dan sekiranya sesuatu terjadi mereka boleh kembali ke hospital.
Disini Yoora sibuk menyimpankan beberapa laporan pesakit mereka.
"pst!" Yoora mendongak mengangkat wajahnya memandang Nayeon yang tersengih padanya.
"buat apa tu?"
"tengah buat kerja lah. Takkan kau nampak aku tengah tidur pula nyah!" Nayeon menjeling rakan sekerjanya itu.
"lately ni kan kau dengan Dokter Kim rapat betul! Ada apa-apa yang tak aku tahu ke tu?" soal Nayeon sambil mengigit kepala pen dipegang olehnya.
"ha? Takda a-apa-apa lah!"
"yeke? Oh!? Korang couple ye!?"
"tak!"
"dah tu, balik dan datang kerja pun sama-sama takda kata lain selain dari couple apa susah mengaku je lah" kata Nayeon. Yoora memukul lengan Nayeon.
"takda! Jangan buat andai sebarangan erk!"
.
.
.
.
.
.
Sudah seharian berkerja Yoora pulang ke rumahnya, hari ini syukur dia tidak ada shif malam dah. Hanya shif pagi sahaja. Sampai di depan pintu rumahnya, kasut putih dibuka memutarkan tombol pintu bersedia untuk masuk.
"saya dah balik!"
Yoora memandang sekeliling rumahnya dia tidak menjumpai ibu dan ayahnya. Kening Yoora berkerut biasanya sekarang mereka pasti berada di rumah dan ruang tamu pasti akan kecoh kerana sang ayah akan menonton perlawanan bola sepak. Tetapi tidak dengan hari ini.
"takpa lah mungkin diaorang keluar." Yoora berjalan menuju ke bilik tidurnya. Dia membersihkan diri sebelum keluar semula untuk makan malam. Yoora tidak pandai memasak, kalau dia hidup sendiri pun tak boleh nak bertahan lama sebab hari-hari makan Ramen pun tak seronok juga.
Macam sekarang, Yoora sabar menunggu air menindih. Sambil scroll laman sosial media Instagram. Selepas air menindih, Yoora masukkan ramen kedalam periuk kecil sesuai untuk memasak ramen itu.
YOU ARE READING
JIRAN AKU MR.WORLD WIDE HANDSOME! 🔸K.SJN 🔸
RomanceKIM SEOKJIN & IM YOORA "macam jumpa manusia terkacak didunia! wuish!" Bermula dengan berpindah ke sebelah rumahnya Yoora dihantui bayangan lelaki kacak itu. Lelaki 29 tahun itu tidaklah segalak dirinya. Santai dan matang. Yoora jatuh cinta pada...