Syed Atif mengajak isterinya, Syed Athar, Haura dan Amna untuk ke gazebo dihalaman vila itu untuk membincangkan sesuatu. Mereka semua sudahpun berkumpul disitu.
"Abang nak bincang dengan korang pasal umi, abang dah buat keputusan yang kami sekeluarga akan berpindah ke sini "sekilas Syed Atif memandang kearah mereka yang berada di sekelilingnya.
" so bila abang plan nak balik sini terus "soal Sharifah Amna teruja
Syed Athar hanya bersandar sambil memeluk tubuh
"Abang dah ambil cuti lama, lepas Amna nikah baru kami akan balik kesana uruskan segala urusan. lebih kurang dalam 8 ke 9 bulan. Abang ingat nak balik sini nak jaga umi yelah memandangkan abang pon dah dekat 10 tahun di Negara Orang" wajah mulus si isteri dipandang dan pandangannya dibalas, shazwani hanya tersenyum.
"Jadi sementara tu, aku nak kau Athar duduk dengan umi sementara aku nak balik sini semula. Abang harap Haura setuju juga" pandangan dihala pula pada adik iparnya
"Haura ikut Abang Athar je" balas Haura ringkas kemudian menoleh ke arah suaminya disebelah
"Aku harap kau setuju ye Athar, aku harapkan kau je. Amna ni perempuan nanti jadi isteri dia yang kena ikut suami"
"do I have any choices, no right. So yeahh aku okey je"
🌸🌸🌸
Kini hari yang dinanti-nantikan sekali lagi oleh kedua buah keluarga.Majlis Akad nikah Sharifah Amna dan Aron Lee diadakan di Hotel Royal chulan Kuala Lumpur.
Wali pengantin perempuan iaitu Syed Atif sudahpun bersedia duduk dikerusi bersama juru nikah dan beberapa orang saksi, sementara menunggu pengantin lelaki. Pengantin perempuan juga sudah bersedia diatas pelamin yang dihias indah bertemakan warna putih dan bunga fresh.
Pengantin lelaki berjalan segak sungguh dengan busana pengantin dan sampin berwarna putih berjalan lalu duduk dihadapan wali. tangan dihulur dan disambut Aron Lee.
"Aron Lee Bin Tan'sri Muhammad Lee aku nikah akan dikau dengan adik kandungku Sharifah Amna Binti Tan'sri Syed Azman dengan mas kahwinnya RM1000 ringgit tunai.
"Aku terima nikahnya Sharifah Amna Binti Tan'sri Syed Azman dengan mas kahwinnya RM1000 ringgit tunai."
"sah" tok kadi disebelah bertanyakan wali
"sah"
"sah"
Semua ahli tetamu mengucapkan syukur, setelah itu doa dibaca. (skip doa)
Selesai menyarungkan cincin dan diteruskan dengan acara menepung tawa. seusai itu majlis tamat pada jam 11 malam. tetamu sudahpun berangsur pulang. pengantin pula ber ura-ura utuk pulang istirehat kerana terlalu penat menjadi raja sehari.
Pengantin pulang ke kediaman Tan'sri Muhammad Lee.
🌸🌸🌸
Keesokan harinya mereka berkumpul di kediaman Tan'sri Syed Azman kerana ingin menghantar kepulangan Syed Atif sekeluarga pagi itu memandangkan hari ini minggu.
mereka bersalam-salaman sebelum meloloskan diri kedalam alphard milik keluarga itu yang dipandu oleh Syed Athar
pemergian mereka diiringi dengan deraian air mata umi.
"bye bye tok umi"jerit Syed Dania melalui tingkap
"bye Okkmii"si adik juga sama naik
setelah kereta meluncur keluar dan hilang dari pandangan, kini hanya tinggal umi, Amna dan Suaminya Aron Lee serta Haura.
Mereka menapak masuk kedalam rumah
YOU ARE READING
Peluang Kedua Untuk Dia
RomanceKahwin aturan ibubapa tidak bagi mereka, perkahwinan yang dirancang ganjaran harta dan kemewahan jadi taruhan namun bukan itu tujuan utama, perkahwinan adalah dasar untuk mengaburi hubungan terlarang antara kawan baik, adik perempuan sebagai taruha...